Läder eller tyg töm?

Sv: Läder eller tyg töm?

*kl*

Jag köpte mina tömmar för snart tio år sedan, ett par i läder och ett par reptömmar. De ser fortfarande nya ut och är riktigt bra att använda.

Reptömmarna använder jag helst när jag kör i skog och mark (lätta att hålla i) medan lädertömmarna använder jag när jag ska köra mer "dressyr".

Sv: Läder eller tyg töm?

Jag fick med ett par i läder med selen men de var så så dåliga att risken att de skulle gå av var överhängande.
Så de får duga som tömkörningstömmar och inge annat.
Brist på andra tömmar kör jag nu med tygtömmar och måste säga att jag vart mkt positivt överraskad över hur smidiga sodom var.:)
Oslagbara vid regn då alla form av lädertömmar är hala som glidmedel att hålla:crazy:

Så nu letar jag efter bruna tygtömmar att ha vid dåligt väder men också fintömmar i brunt läder att ha vid tävling vid regnfritt väder=)

Ska man ha läder ska de va mjukt läder, tjocka stela lädertömmar är inget jag vill ha iallafall.Men smaken är som baken..delad=)

Liknande trådar

Fritid Håller på att rensa här hemma för att sälja sånt som inte används, och hittade då en låda tyg. Baserat på vad som står på lådan måste...
Svar
4
· Visningar
730
Senast: Rosett
·
Hemmet Min ytterdörr är kall och dragig hur man än gör, men det hjälper om man hänger textil innanför. Just nu har jag en filt där, men den är...
Svar
14
· Visningar
907
Senast: bettysmatte
·
Kläder & Bli fin Jag har kommit till en punkt där jag känner att jag behöver shapingtrosor att ha under klänningar. Jag fullkomligt hatar när...
Svar
2
· Visningar
515
Senast: pepp
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
291
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama