Ladda datorn i ciggtändaren

T

Tomaten

Vi har nyss köpt en Fujitsu Siemens som jag går omkring med över allt. Dock så håller inte batteriet mer än en timme ungefär när jag ser på film i bilen(ja när vi åker långt, inte till vardags) och min kompis sa att det finns sladdar som man kan koppla in i ciggtändaren.
Är det sant?:angel:
Vad heter i så fall en sådan sladd? har varit inne på kollat på typ Claes Olhsson men det är ju som att fammla i mörkret när jag inte ens vet om det jag letar efter ens existerar!
Hjälp mig ni ödmjuka bukefalister!:bow: :D
 
Sv: Ladda datorn i ciggtändaren

Jag vet inte vad de heter, men jag vet att de finns. Ska själv köpa en sån till sommaren så jag kan ha laptopen i stugan. Vi har ingen el där utan kör allt på bilbatteri. Nu släcks ju analoga tv ner, och det går ju inte direkt att skaffa digitalbox utan el.... men då kan man ju ta med sina dvd och kolla på film i alla fall :)
 
Sv: Ladda datorn i ciggtändaren

Något liknande den här är det ni söker.

Något slags omvandare som omvandlar 12 till 220 volt. Kostar runt 650:- +- nån hundring beroende på wattalet.

Jag har kollat lite löst efter en liknande att ha i lastbilen men den blir 24 till 220 volt och en som utan problem klarar att driva datorn kostar ca 800:-. Fast eg. vill jag ha en som fixar både 12 och 24 volt.
 
Sv: Ladda datorn i ciggtändaren

A_K_N skrev:
Något liknande den här är det ni söker.

Något slags omvandare som omvandlar 12 till 220 volt. Kostar runt 650:- +- nån hundring beroende på wattalet.

Jag har kollat lite löst efter en liknande att ha i lastbilen men den blir 24 till 220 volt och en som utan problem klarar att driva datorn kostar ca 800:-. Fast eg. vill jag ha en som fixar både 12 och 24 volt.
Att kunna ha den både på 12 och 24V är vettigt, för vi har lastbilsbatteri där ute oxå. Vi har haft till tv´n, men nu har vi ju ingen tv att se på så då kan man ju ha användning för batteriet till datorn i stället.
 
Sv: Ladda datorn i ciggtändaren

*lånar knapp*
Tack så mycket, ska införskaffa en sån där av något slag, ska se vad som finns i någon affär här i närheten också!
:bow:
 
Sv: Ladda datorn i ciggtändaren

Om du inte hittar något i elektronikaffärerna kan det vara värt att kolla i en båttillbehörsaffär. Båtfolk vill gärna använda datorn i båten, så för dem är detta ett vanligt problem.
 
Sv: Ladda datorn i ciggtändaren

aha okej, det finns nog några sånna här. Tack för tipset.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp