Kyla bakknän

Snurrfia

Trådstartare
Jag har fått dille på att kyla efter träning. Lätt inbillningssjuk som jag är så känns det handlingskraftigt att göra något för att förebygga skador och att kyla efter ansträngning verkar ha viss evidens för att det faktiskt gör någon skillnad. Men, hur sjutton kyler man bakknän på ett vettigt sätt? Har prövat diverse kylande liniment och kyllera på mig själv men tycker inte det är i närheten av den kyla jag kan åstadkomma med kyldamasker (damask m kylklampar från frysen).

Hur gör alla andra? Har ni några fiffiga life hacks på lager? 😁
 
Det enda jag skulle tänka är att kyla med vattenslang och spola direkt på bakknäna.

Men har för mig jag sett någon anordning för att fästa ispåsar på bakknä på någon finsk travsida. Minns dock inte vilken. Men har jag för mig den kostade runt 2' så kanske inte riktigt värt det om man bara kyler "för säkerhetsskull" och inte pga skada.

Kyla med vattenslang samt isvatten ska ju vara bland det bästa för o kyla, iaf vad jag lärt mig.
 
Det enda jag skulle tänka är att kyla med vattenslang och spola direkt på bakknäna.

Men har för mig jag sett någon anordning för att fästa ispåsar på bakknä på någon finsk travsida. Minns dock inte vilken. Men har jag för mig den kostade runt 2' så kanske inte riktigt värt det om man bara kyler "för säkerhetsskull" och inte pga skada.

Kyla med vattenslang samt isvatten ska ju vara bland det bästa för o kyla, iaf vad jag lärt mig.
Tack! Ska googla! Hästarna står tyvärr där det är egen brunn så anar tyvärr att det inte blir poppis att stå och spola för att kyla 🙈
 
Du har inte nått vatten i närheten? Vi brukade skritta av hästarna i havet när jag stod i stall så det var möjligt :) att stå en stund i en sjö kan också funka
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp