Kvot till unghäst?

arabia

Trådstartare
Jag har percis köpt 2 st 3-åriga shettisar och undrar vad som är en lämplig kvot på fodret? Räcker det med en kvot på 6 eller ska den vara högre? I vinter ska dom inte jobbas jättemkt lite promenader o tränsinvänjning o sadel på, lätta saker mao. Idag är dom lite bukiga o tunna över ryggen så det är väl mer proteiner som behövs till tror jag. Är skitdålig på o räkna foderstater men har hjälp med det, givetvis analyseras grovfodret.

Sv: Kvot till unghäst?

vad jag vet ska alla hästar ha samma kvot. Dvs ingen skillnad i kvoten på shettisar eller halvblod. Men jag kommer inte ihåg vad den ska va på men det låter troligt nånstans mellan 6-7.

Sv: Kvot till unghäst?

ok ar fått en foderstat uträknad med en kvot på 6,2 så den kanske räcker då eller kanske ska vara lite högre ändå

Liknande trådar

Foder & Strö Hur himla kinkigt är det egentligen med kvoten på unghästar? Det här verkar mer och mer bli en vinter på undantag på alla möjliga...
Svar
7
· Visningar
1 343
M
Foder & Strö Hallå alla foderfreaks! Nu har jag gått här och funderat kring ett antal saker som rör hästens utfodring, sådant som jag läst i...
Svar
1
· Visningar
1 016
Senast: pinky
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka