kvitt eller dubbelt???

Lollan

Trådstartare
På en tävling jag ev ska åka till står det såhär i proppen:

1,20 hoppn, bed: A:0 kvitt el dubbel / A 0+140/0+60
Rosett, plakett och premier
(1000,800,600,400,140 övr.plac)

A:O vet jag ju vad det är men vad sjutton menar dom med kvitt eller dubbelt??? :confused: :confused:

Sv: kvitt eller dubbelt???

kanske ett jokerhinder som sista el liknande?
Alltså klarar du det får du dubbla-poäng, men river du så får du dubbelt så många fel?

De e så att när du ridit klart banan finns det ett hinder som du efter målgången kan välja o hoppa det.. Om du klarar det så får du dubbla premier (vid placering) river du det blir du premielös (vid placering)

Du kan låta bli att hoppa det om du vill och blir du placerad så får den "vanliga" premie.

så placeringens nummer kan på intet sätt påverkas av om man hoppar jokern eller ej?

Nej, bara premiens storlek.
Rivning/vägran, du har din placering men utan premie, klarar hindet, du har din placering men dubbel premie, strunta i hoppa det så har du din placering med den "vanliga" premien.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Ja, vad är egentligen "bäst" om man nu kan säga så? Kan direkt tillägga att jag läser juridik (nej, inte jurist, för det läser man på...
2
Svar
26
· Visningar
4 563
Senast: Kirie
·
Hoppning Börjar bli irriterad på att klubbarna och SVRF inte kan uppdatera sig när det gäller ändringarna i TR:mad: Exempelvis får det inte...
Svar
10
· Visningar
1 624
Senast: cewe
·
Hoppning Håller p åmed en anmälan inför en tävling. MEN det finns 2 klasser som är EXAKT likadana efter varandra. Varför är det så? Ska rida på...
Svar
9
· Visningar
1 160
B
Hoppning kan någon förklara vad man menar med? 1.00 hoppning bed två faser A:0+A:0/A (120+0/ 90+0) rosett,plakett ,premier...
Svar
1
· Visningar
821

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka