Kvickare framben

Rugge

Trådstartare
Hej
Skulle behöva tips på övningar för att få min häst att bli lite kvickare i sina framben.
När hon petar så är det till 90 % frambensfel.

Ibland beror det på att mig, att jag är för tidigt framme över hästen, detta jobbar jag på och har blivit mycket bättre.
Men jag skulle ändå önska att hästen blir kvickare med frambenen.

Om hästen river för att den är för långsam/inte hinner upp med fram så har du lagt den för nära hindret eller har för dålig balans i anridningen så jag skulle fokusera på det och inte lägga över det på hästen.

Liknande trådar

Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
886
Senast: igbest
·
Hästvård Hej! Va ute och red gör 1,5 månad sen och hästen tappade en sko i galopp och började halta. Vi gick hem och hovslagaren kom dagen efter...
2
Svar
23
· Visningar
2 004
Senast: animalasia
·
Skola & Jobb Jag är på jakt efter en ny jobbväska, och det känns som en djungel... Väskan jag har nu är en ryggsäck från Fjällräven, vilken snart...
Svar
7
· Visningar
397
Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 535

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka