S

Shamrock

Hej
Jag undrar hur det går till när man kvalar. Hur vet dom på tävlingsplatsen att man får starta just den klassen, ska man ta med sig protokolle då eller?

Sv: Kvala?

Du som ryttare är ensam ansvarig för din egen kvalifikation. För hästens kvalifikation ansvarar ryttaren och anmälaren. Startar du klass som du och/eller hästen inte är kvalificerad till så bestraffas du i efterhand när det upptäcks. En annan ryttare/hästägare/lagledare kan lägga in protest innan klassens början om de vet (eller tror sig veta) att häst eller ryttare inte har rätt att starta i den klassen.

I dressyr ska du skriva på anmälan när och var du kvalificerade dig.
I hoppning verkar det som att det inte behövér anges på anmälan, jag hittar inget om det i TR i alla fall. Dock måste du ju alltid vara beredd på att kunna ge den informationen.

Sv: Kvala?

Precis som Ylva skrev så ansvarar du för att informationen du ger till arrangören stämmer. Skriv på anmälningsblanketten (typ på baksidan eller på bifogat blad) var du tävlade, vilket datum, vilken klass och vad du fick för procent.

Liknande trådar

Dressyr Jag må vara trög men jag fattar inte kvalreglerna, finns det någon klok människa som kan hjälpa mig? 🙈 I Msv B behöver jag kvala från...
Svar
5
· Visningar
666
Senast: Snurrfia
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
536
Senast: Mli
·
Hästhantering Hej! Jag har inte någon direkt erfarenhet av hingstar och vet inte riktigt hur dom kan vara med andra. Just nu har vi en 24 årig B-ponny...
Svar
4
· Visningar
619
Senast: ameo
·
Dressyr Har nån gång sett eller fått för mig att man inte får ha röd rosett inne på banan när man tävlar dressyr. Alltså att man kan ha den på...
Svar
3
· Visningar
662
Senast: Amanda_F
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka