Kval, blir det halvrad?

Blueberry555

Trådstartare
En häst på våran bana ska kvala nu i veckan i monte, men anmäldes till lopp veckan därefter. Den blev sista häst pga halvrad, räknas kval in i detta?

Sv: Kval, blir det halvrad?

Hade anmälningstiden gått ut före kvalet så tror jag att den blir "ej godkänd" pga att den inte är kvalad.

Om det är sulkylopp`?

Så gäller det så klart inte, jag tänkte lite snabbt montélopp där - men ett kval borde väl inte räknas som en start - det gör det ju inte när man räknar hästens starttillfällen.

Men vem blir förvånad?

Det var ett sulkylopp som hästen anmäldes till. Fick förklaringen från banan att ett kval i monte räknas in i det sk halvrad :confused: Hur kan man räkna med ett kval som det? Det ger ju varken poäng eller prissummor. Tycker att detta var det löjligaste.

Tänker man på vad ordet halvrad betyder så är det inte ett dugg konstigt, för hästen kommer inte att ha fem fullständiga resultatrader i programmet om den ska gå ett kval mellan anmälan och start.

Däremot så kommer kvalet inte räknas med som de fem senaste starterna när det gäller hästens poäng!

Liknande trådar

Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
903
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 127
Senast: QueenLilith
·
Hemmet Till min och kattens avgrundsdjupa sorg kopplade hyresvärden i veckan bort vår vattenburna golvvärme och handdukstork och installerade...
2 3
Svar
56
· Visningar
2 097
Senast: Inte_Ung
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
867
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama