Kurser, lärdom

Ville_Valle

Trådstartare
Hej!
Vet någon en bra kurs om hästens beteende, anatomi/exteriör, muskellära och hovvård :) Helst barfota verkning för mina hästar är barfota. Jag vill så gärna lära mig mer, tycker att allt är så kul :) Finns det möjlighet till foderföreläsning så klagar jag inte heller.

Eller bra böcker om just detta som man kan köpa? Tips?

Linnéa
 
Sv: Kurser, lärdom

Hästens beteendebiologi, SLU Skara. Mycket bra kurs med mycket kompetenta föreläsare och vetenskaplig bas. Distanskurs

Hästens utfodring, SLU Ultuna. Grunderna i utfodring, med vetenskaplig bas. Distanskurs

Kolla på antagning.se, kurserna finns där. Minns dock inte om de går höst eller vår, men kolla antagning.se.

Kan vidare tipsa om att kolla in på Sveriges akademiska etologer för att hitta en duktig och välutbildad beteendeexpert!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 101
Senast: valy
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 060
Senast: Ridinglady
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 886
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 401
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp