B

Borboleta

Ska på kurs i slutet av Juni och planerar att ta med min knappt påbörjade unghäst så hon får gå ett pass *redan nervös :eek: *

Vad är det bra om hon "kan" när vi kommer dit? Hon är väl grundhanterad och inget brukar eg vara några problem så det är väl mest "träningsmässigt" jag undrar

Sv: Kurs

hon behöver ju inte kunna något?! ska du inte till kusren för att lära dig? eller hade du tänkt att visa upp dig? ;)

men om det är något,s å skulle det kunna vara att hästen kan sänka huvudet och böja sig stillastående, eller ev nått steg framåt i böjningen. men jag är ju inte mästare på att förklara så jag rek. din tränare istället :D eller någon annan här på buke!;)

Klart jag ska dit för att visa upp hur bäst min häst är :angel: ;)

Har mailat tränaren och väntar på svar men det verkar ta tid :eek:

Hon är väl grundhanterad och inget brukar eg vara några problem
Något mer behövs inte. Det viktigaste är att hästen kan slappna av, lite tradigt att ägna ett helt pass åt att få hästen avslappnad... :D Annars är det väl bäst om tränaren visar hur du ska göra med just din häst, så jag tycker det är bäst att låta bli att "tjuvträna" innan om du är helt grön...

Lycka till!

Något mer behövs inte. Det viktigaste är att hästen kan slappna av, lite tradigt att ägna ett helt pass åt att få hästen avslappnad... :D Annars är det väl bäst om tränaren visar hur du ska göra med just din häst, så jag tycker det är bäst att låta bli att "tjuvträna" innan om du är helt grön...

Lycka till!

Avslappnad är hon :) hon har totalt förtroende för människan och är nyfiken och lyhörd och vill gärna vara med och göra saker. Har ännu inte varit med om någon sak hon inte gjort när jag bett henne även om det var lite otäckt i början.

Är inte helt grön men har tidigare gärna fuskat genom att rida istället för att jobba från marken (av den enkla anledningen att jag kan det bättre :cool: ), men med en oriden häst är det ju svårare att fuska så :p

Men det låter ju jättebra..! :)
Om du vill testa lite innan så kolla på suberdoos tips ;)

men med en oriden häst är det ju svårare att fuska så
Hehe, jo det är ju det! Började själv från marken med min häst och jag tycker det var ypperligt att lära in grunderna så!
Vem är det du ska träna för? pm:a gärna!

Jag tycker att du ska åka dit "otränad" så gjorde jag och jag fick jättebra hjälp och vet numera precis vad jag ska träna till nästa kurs.
Lycka till!

Jag tycker att du ska åka dit "otränad" så gjorde jag och jag fick jättebra hjälp och vet numera precis vad jag ska träna till nästa kurs.
Lycka till!

Har faktiskt inte lagt ner någon "skolning" på henne utankommer göra som du skrev tror jag. Vi roar oss med att knalla runt i skogen eoch/eller busa tills dess. Ibland får lillhusse hänga med och sitta på med :eek:

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 628
Senast: Freazer
·
Kropp & Själ Jag har haft besvär med riklig mens, pms, mellanblödningar och mensvärk i några år nu. Tidigare hade jag noll besvär. Jag har bokat in...
Svar
17
· Visningar
515
Senast: FrDrake
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 391
Senast: mars
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 602
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Höstföräldrar 2023
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Textiltvätt/mattvätt?

Hund, Katt, Andra Djur