Kula i nagellacksflaska?

hier

Trådstartare
Så, dagens djupa filosofiska ämne:

Beställde häromdagen hem ett transparent nagellack som ska funka som både baslack och topplack, sägs också fungera som snabbtorkare. I flaskan ligger en liten metallkula och anvisningen "shake well". Är från Asos, ett budgetmärke som heter Model's Own.

Vad är detta till för? Har aldrig sett något liknande i nagellack förut. O_o
 
Sv: Kula i nagellacksflaska?

Kulorna hjälper till att blanda nagellacket när du rör runt flaskan. Skakar man nagellack hårt och snabbt blir det mycket luftbubblor i det.

Har du aldrig sett det tidigare? Jag har hur många nagellack som helst som har så.
 
Sv: Kula i nagellacksflaska?

Så är det väl i många nagellacksflaskor? Jag har alltid tänkt att det är till för att blanda lacket bättre när man skakar flaskan?
 
Sv: Kula i nagellacksflaska?

Aldrig sett tidigare, vad konstigt! Jag har fått lära mig att man inte ska skaka nagellack, utan rulla det mellan händerna för att värma det.
 
Sv: Kula i nagellacksflaska?

Jag måste ha missat något fullständigt :D Köper iofs bara Mavala minilack vanligtvis.
 
Sv: Kula i nagellacksflaska?

I så fall har jag också missat något fullständigt, för jag har heller aldrig i hela mitt liv sett detta! Äger ändå lack från både Maxfactor, Loréal, Isadora, Mavala och Depend... :eek:
 
Sv: Kula i nagellacksflaska?

Jag tycker också att det är vanligt, har köpt nagellack i säkert 35 år och tycker att dte r i var och varannan flaska.
 
Sv: Kula i nagellacksflaska?

Det brukar inte vara kulor i klara lacker, det är kanske därför ni inte sett dem innan. Skaka på era täckande lack så märker ni om det låter om dem, det som isåfall låter är kulan.
 
Sv: Kula i nagellacksflaska?

Oftast ser man dem ju inte ;)

Haha nej har aldrig sett en i ett transparent lack men hör dem i mina andra flaskor :)
 
Sv: Kula i nagellacksflaska?

Alltså... Nu måste jag ju springa och skaka alla mina färgade nagellack! Bäst jag drar ner persiennerna så att grannarna inte ser mig och ringer efter människorna i vita rockar...
 
Sv: Kula i nagellacksflaska?

hrm.. Jag har kulor i nästan alla mina nagellack. Det är endast ett par jättesmå flaskor som inte har det och då blev jag förvånad över att kulan saknades. Hur skakar/blandar man annars?
 
Sv: Kula i nagellacksflaska?

Lacken är skakade (med nerdragna persienner) och jag kan konstatera att det minsann lät som att det var en liten kula i mitt lack från MaxFactor, men ingen i Isadoras, Depends eller H&Ms. Loréal och Mavala har jag inte tillgängligt, så det testet överlåter jag åt någon annan :p

hrm.. Jag har kulor i nästan alla mina nagellack. Det är endast ett par jättesmå flaskor som inte har det och då blev jag förvånad över att kulan saknades. Hur skakar/blandar man annars?

Jag har aldrig funderat så mycket över det här med att blanda förut, utan skakar väl lite halvhjärtat - kula eller ej - i någon sekund innan jag öppnar och penslar på. Funkar fint det med, men det beror väl kanske lite på hur petnoga man är och hur länge lacket har stått stilla.
 
Sv: Kula i nagellacksflaska?

*knapp*
Ska lacken skakas? Haha! Har jag aldrig gjort. Vänder dem en gång innan jag målar på :P
 
Sv: Kula i nagellacksflaska?

Nej, nej!! Inte skaka! Då får du luftbubblor som kan bli fula när du målar. Däremot kan man rulla dom för att blanda runt färgen, som ibland skiktar sig lite i flaskan om den får stå länge.
 
Sv: Kula i nagellacksflaska?

Det är ju som när man köper Guiness öl. I burken finns också en kula som man ska rulla runt på botten för att blanda runt ölen.
 
Sv: Kula i nagellacksflaska?

Det är ju som när man köper Guiness öl. I burken finns också en kula som man ska rulla runt på botten för att blanda runt ölen.

Fast nää... Kulan i Guiness har väl inget med att blanda ölen att göra? Jag har fått lära mig att den "kulan" är en sorts kolsyrepatron som är till för att man ska få det fasta vita skummet (som man får om man beställer en pint Guiness ur fat på krogen t.ex.) även om man köper ölen på burk och dricker den hemma liksom. Men det kanske finns flera anledningar, vad vet jag! :p
 
Sv: Kula i nagellacksflaska?

Förvarar ni era nagellack i kylskåp? Gör så,men fick nyligt höra att de inte ska förvaras i kylskåp.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Sytråden del 4
  • Vilket recept söker jag?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp