A
Anja586
går det att bota??? jag är medryttare på en häst som har detta. Ägaren säger att om hästen blir sämre så ska den avlivas och annars ska den gå till avel. men behövs verklgien detta? jag har läst några gamla inlägg som folk har skrivit, där dom har berättat om hur dom rider sina hästar normalt med kronisk bronkit. det har tydligen inte gått så långt än så hon är inte så jätte dålig, men hon har en massa slemm långt ner i halsen och hon hostar ofta. det har vart veterniärer och kollat på henne men hon svara inte på någon medecin. nu vet jag inte riktigt vad för medecin hon har fått men hon har fått antibiotika och en 14 dagars kur med cortison, inget av detta har hjäkpt, jag kollade lite på internet där det stod att vitlökspulver är slemlösande, och att andra medeciner så som ventipulmin, acetylcystein, opticorten ska hjälpa. och även nässlor och ishavs alger och alg caraggen ska hjälpa?? är det någon som har erfarenhet av kroniskt bronkit??? snälla ge mig lite tips!!! jag vill verkligen inte att hästen ska avlivas eller bli avelssto!!
hur vet man om det går att bota eller inte???
ägaren sa att det fanns en liten chans att hästen blir bättre om man ställer av henne på ett stall och ger henne hösilage, men ägaren ville inte ta den chansen verkade det som. att ha en häst som bara står i ett år är ju en stor utgift men ändå...
hur vet man om det går att bota eller inte???
ägaren sa att det fanns en liten chans att hästen blir bättre om man ställer av henne på ett stall och ger henne hösilage, men ägaren ville inte ta den chansen verkade det som. att ha en häst som bara står i ett år är ju en stor utgift men ändå...