Krönikan som retade hingstägare

Sv: Krönikan som retade hingstägare

Finns krönikan att läsa någonstans på nätet?

Storm i ett vattenglas.....

Har dessutom vid minst två tillfällen hört den mest upprörda hingstägaren försöka så tvivel hos andra vad gällande en annan hingst (som troligtvis blir en av årets mest populära).
Vilket är värst - viska och tassla i kuliserna eller skriva öppet?

Tror inte medlemsbladet finns på nätet.

Senast ändrad:

Jag uppskattar att det finns de som vågar gå emot strömmen och ha egna åsikter oavsett om jag håller med eller inte!

*KL*

Ärekränkning? :rofl: :rofl: :rofl:

Jag gillar också när det finns människor som vågar säga vad de tycker och vågar stå för det sen. Det är sådana människor man normalt kan lita på när det väl gäller. All heder åt Johan Köling för att han stod upp för vad han tyckte och inte var rädd för att skriva det. Vi behöver fler aktiva röster inom hästvärlden!

Har också varit med om att hingstägare "snackat skit" om andra hingstar.
Skulle också vilja läsa krönikan!

knapplån,
Nja, jag har läst krönikan och tycker faktiskt inte att det var speciellt trevlig läsning, Johan försöker på något sätt att kopiera Johan Ifverson rappa tunga och göra sig lustig och det funkar liksom inte när man fullständigt öser ur sig skit om andras hingstar på 3 sidor i en tryckt medlemstidning.
Det är varken roligt eller speciellt objektivt det som står.
Vad andra säger i buskarna får stå för dem men får man 3 sidor i ett medlemstidning får man nog försöka vara lite mer nyanserad än vad det här var framför allt när man själv är hingstägare och sitter som representat i asvh.
Jag förstår fullständigt att de andra hingstägarna lackar ur och även den ryttare som i princip blir sågad längs fotknölarna.

kl

Denna krönika bara måste man ju få läsa.....:p

Jag lägger ingen generell värdering i om det som skrivs är rätt eller fel, men jag kan också tycka att det är så jäkla tråkigt när hingstägare rackar ner på andras hingstar och vill framhäva sina egna hingstar istället.....jag menar hur B är inte det.

Det är verkligen supersvårt tycker jag att få ett objektivt råd när man frågar en seminstation med egna hingstar om råd när det gäller val av hingst. Då är det alltid, enligt dom (min egen erfarenhet), någon av stationens egna hingstar som passar bäst:cool:. Det känns inte helt seriöst i mina ögon.

Sedan kan jag hålla med Johan om Floré Stars inskening bak...........

Det är alltid jättebra med människor och som tycker och tänker fritt, men i det här fallet känns det mindre väl övertänkt att låta synpunkterna komma till uttryck i en krönika.

I mina ögon känns det väldigt viktigt att man som styrelseledamot - i ASVH eller någon annanstans - håller isär sina roller. Man får helt enkelt acceptera att det man låter komma till offentligt uttryck upplevs som att man uttrycker sig i sin förtroenderoll.
Att såsom själv varande hingstägare, styrelseledamot i ASVH och därigenom indirekt ansvarig för AVN (som ju bedömt hingsten ifråga) gör att uttalandet och synpunkterna känns som opportunistiska och helt enkelt fällda med omdömet på semester.

Om AVN är så felaktigt ute med sina bedömningar är det något man som förtroendevald i ASVH har att hantera internt - inte häckla offentligt på ett sätt som dessutom drabbar en i sammanhanget förhållandevis ny hingstägare som inte gjort annat än följt gällande regelsystem och underkastat sin hingst det prövningssystem som ASVH satt upp.

Intressant!
Någon som vet om det stämmer i verkligheten? Om hingsten i fråga har en hemsk exteriör eller inte?

Jag minns för något år sedan, då stod det ju i Ridsport att flera hingstägare var så irriterade för att olika hingstar diskuterades här på Bukefalos. Hingstägarna menade att det i det närmaste var puckade amatörer här på Buke, och de visste minsann inte ett skit! Och skulle ju därför inte säga något!
Skum inställning tycker jag! Att såga sina kunder menar jag! För "alla puckon" som inget kan här på Buke, det är ju de som kommer med ston till hingstägarnas hingstar! :angel:

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 828
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har en sak att säga när det gäller vett, etikett och rent allmänt hyfs. Jag är uppriktigt sagt skittrött på att tacka för gåvor som...
Svar
0
· Visningar
1 093
Senast: Skorpion76
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Inspirerad av Magianas blogginlägg om HSP – ”etiketten” Highly sensitive person = högkänslig personlighet – så började jag fundera över...
Svar
0
· Visningar
800
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har aldrig haft möjlighet att ha en egen häst. Jag har dock drömt om det sen jag var pytteliten. Jag har ridit på ridskola, åkt på...
Svar
0
· Visningar
394
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama