Kraftfoder vid boxvila

G

ginsa

Hej,
hur gör man med kraftfodret vid boxvila? Hur mycket måste man sänka? Hästen i fråga äter nu betfor, krafft sport och krafft rehab. Går rehaben att ge som vanligt?
 
Sv: Kraftfoder vid boxvila

Ta bort sporten och ge bara rehab och stråfoder + halm att plocka med :smirk:
 
Sv: Kraftfoder vid boxvila

Har du en het häst skulle jag ta bort allt. Eventuellt ge en symbolisk summa när de andra hästarna får foder. Ge istället morötter.
 
Sv: Kraftfoder vid boxvila

Jag har en häst som har boxvila och har haft det i 2 månader. Jag har gett endast kraft rehab och hö. Det har fungerat utmärkt på henne eftersom har ett hett temprament.
 
Sv: Kraftfoder vid boxvila

Jag plockade bort allt för min häst, han har fri tillgång till hösilage ute och hö inne.
Han har lätt för att bli överpigg, och stog i sjukhage första tiden.

Nu får han lite betfor på morgonen + B vitamin, biotin och E vitamin.
 
Sv: Kraftfoder vid boxvila

Plockade bort allt. Bara hö o mineraler, + en mini näve havre/betfor morgon o kväll, när den andra hästen fick sin mat.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej Har en ponny med strikt boxvila i minst 3 veckor till på grund av skada. Vi får inte strö med halm kan jag säga nu, hon står på...
Svar
3
· Visningar
398
Senast: Elo
·
Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
512
Senast: WildHorse
·
Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
12
· Visningar
1 130
Senast: Anna-Bella
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 452
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp