Kraftfoder till diande sto på bete (som rids litegrann)

G

Glantan

Jag är nybörjare på det här med föl och behöver därför råd från Er med erfarenhet. Vad brukar Ni ge Era ston att äta, när de går på bete? :confused:
 
om det finns rikligt med bete av bra kvalite behövs det förmodligen inget kraftfoder, men du ser ju om hon börjar falla ur. välj ett lämpligt färdigfoder för att få rätt mineralbalans.
 
havre, olja, kalk och breed. men hästen står bara på bete på dagarna. och stoet i fråga är väldigt smal fastänn hon får hur mycket mat som hällst, allt går till mjölk..
 

Liknande trådar

Gnägg Här kanske finns någon eller några med erfarenhet av att ha en "sommarhäst" från en ridskola? Skulle ni vilja dela med er av hur det...
Svar
13
· Visningar
2 190
Senast: Shixle
·
Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
1 992
Hästhantering Hej! Jag har sedan ett tag tillbaka varit medryttare på ett äldre sto som trots sin ålder är väldigt pigg och glad i ridningen. Hon går...
Svar
6
· Visningar
926
Senast: tessan.g
·
Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 559
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp