Kraftfoder till diande sto på bete (som rids litegrann)

G

Glantan

Jag är nybörjare på det här med föl och behöver därför råd från Er med erfarenhet. Vad brukar Ni ge Era ston att äta, när de går på bete? :confused:

om det finns rikligt med bete av bra kvalite behövs det förmodligen inget kraftfoder, men du ser ju om hon börjar falla ur. välj ett lämpligt färdigfoder för att få rätt mineralbalans.

havre, olja, kalk och breed. men hästen står bara på bete på dagarna. och stoet i fråga är väldigt smal fastänn hon får hur mycket mat som hällst, allt går till mjölk..

Liknande trådar

Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
386
Senast: Sryoqwe
·
Avel Hej! Behöver råd från er mer erfarna. Jag har vant av årets föllunge för ca 3 veckor sedan, juvret gick tillbaka fint och stoet mår bra...
Svar
4
· Visningar
564
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 629
Senast: Shaggy
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 904
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Störiga saker vi stör oss på, del 36.
  • Valet i USA
  • Secret Santa 2024