Kraftfoder på bete!

T

Twist

Min pålle ska gå på bete i sommar men jag ska fortsätta rida henne och tävla henne som vanligt! Har räknat lite ungefär på vad hon kommer behöva i sommar och hon kommer behöva något med mycket energi. Vad finns det för energiriktfoder??
Är havre det bästa eller ska man satsa på någor färdigfoder som fibergi,gain eller krafft??? :confused:
 
Sv: Kraftfoder på bete!

Betet brukar räcka ganska långt, om det är hyfsat bete och hästen inte alltför svårfödd...
Annars kan du nog ge precis vad du vill, vad du själv tycker passar bäst. Mineraltillskott i någon form är alltid bra.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej alla kloka hästmänniskor! Med sommaren kommer alla funderingar kring hur vi med lättfödda hästar och ponnysar ska göra. Jag har...
Svar
2
· Visningar
823
Senast: Kristall10
·
Foder & Strö Hej alla kloka hästmänniskor, Jag har en 6-årig PRE-hingst, han är ca 165 cm hög och nätt i typen. Väger just nu ca 440 kg, han bör...
Svar
18
· Visningar
1 986
Senast: TinyWiny
·
Hästhantering Någon här som haft en väldigt nervös och osäker häst? Blev det bättre? Varning för lång text: Köpte min dam i februari, känslig men...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
13 912
Anläggning Nytt användarnamn på Buke, då jag vill vara anonym och inte skriva det här under mitt vanliga användarnamn ifall någon skulle känna igen...
2
Svar
36
· Visningar
7 585
Senast: Karamello30
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp