Kraftfoder att blanda ut mineraler med

Elisha

Trådstartare
Hej!

Söker ett foder som jag kan blanda ner diverse tillskott med, i övrigt behövs ej kraftfoder. Någon näve sådär.

Hon äter ej betfor, inte heller lucern i stråform, kräsen överlag!

Maxad ponny i bra hull just nu på fri tillgång, så är nog rätt normalfödd. Så lite stärkelse/socker osv som möjligt pga fångrisken känner jag.

Gärna något som tar plats men inte är så mkt ändå.

Just nu får hon en näve kraft grund, men hon sorterar lätt ut tillskotten (cheval, mineraler osv).

Gärna snabba tips då jag tänkte köpa i helgen! Bör finnas på Granngården el dyl.

Tack! :)
 
Sv: Kraftfoder att blanda ut mineraler med

Äter hon grund som är uppblött? Isåfall är det lättare att blanda i tillskotten.
 
Sv: Kraftfoder att blanda ut mineraler med

+ lanzo.


Köpte en säck 'fiber' från GG. Innehöll väldigt lite socker + stärkelse, så helt perfekt! I pelletsform, så spädde ut med lite vatten till en gröt, och hon åt det med stor apptit! :)
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 590
Senast: Shaggy
·
Foder & Strö Hej! :) Jag ska prova ett nytt kraftfoder i höst åt mina hästar då de inte gillade lusernen de fick i fjol. Jag inväntar ännu svar på...
Svar
2
· Visningar
995
Senast: Twihard
·
Foder & Strö Jag har en Islandshäst som tränas hårt. Går 5-6 dagar i veckan 1,5-2 h, mycket klättring, intervallträning blandat med långa...
Svar
14
· Visningar
4 491
Senast: Irival
·
Foder & Strö Jag väntar fortfarande på höanalysen som borde komma vilken dag som helst nu. I väntan på den sitter jag och läser om alla möjliga...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 660
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp