K

kvarngården

Någon som har koll på Krafft nuförtiden? Det var ju så mycket tjafs om det för ett par år sen.....Att det inte var bra och att hästarna satte det i halsen och jag vet inte allt..... :confused:
 
Jag har fodrat med Kraffts foder i över två år nu, både färdigfoder och tillskottsfoder (beroende på analys). Jag tycker att det är ett väldigt bra foder. Hästarna är lätta att få i bra hull och bygger bra m muskler (förutsatt att foderstaten är korrekt balanserad efter hästen och analysen av grovfodret). Jag har alltid gett fodret torrt, alltså inte blötlagt pelletsen innan fodring och det har fungerat jättebra. Men sen har jag ju också en häst som äter väldigt lugnt och metodiskt.

//Alice
 
Jag har aldrig varit med om en häst som satt krafts torra kraftfoder i halsen, men om du blötlägger det så ser du hur mkt det sväller :crazy:
 
Krafft har ju ögonen på sig så mycket från allmänheten, de kan inte kosta på sig att göra dåliga grejer.
Jag ger pellets från Krafft uppblandade med lucernhack, då kan de inte glufsa i sig det för fort.
De pellets jag använder heter för övrigt "krafft pluss grön" numera. Tidigare hette de breed. Då var det massor av folk som trodde att man inte "fick" ge det till vanliga hästar utan att det bara var till för fölston och unghästar. Weird. Det passade in bra i min foderstat, så varför skulle jag inte använda det då, till mina vuxna hästar som inte är i avel? Men allvarligt, folk trodde att jag hade blivit knäpp när jag började ge breed.
 

Liknande trådar

Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 756
Senast: Bee
·
Foder & Strö Efter årets bete har det varit lite svårt att hitta en lagom nivå på utfodringen av min häst, hon har både lagt på sig och sen tappat...
2
Svar
24
· Visningar
1 967
Senast: skiesabove
·
Hästvård Nu när jag tog in hblstoet för att borsta så upptäcker jag att hon har knölar över hela kroppen. Ser även ut som ödem under magen. Hon...
2
Svar
22
· Visningar
2 449
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Skall se om jag kan ta ett nyare kort på henne. Detta är från april. Men hon har lagt på sig rejält nu. I vintras va hon lite för smal...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
8 673
Senast: Marvin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Fjordingtråden
  • Dressyrsnack 17
  • Häst med känslig hud - era bästa tips!

Omröstningar

Tillbaka
Upp