Krafft Protein VS Krafft Pluss Grön

doris

Trådstartare
Jag har räknat ut vad de 2 sorterna kostar per SmRp, och fick fram att Krafft Protein är billigare.

Är det något speciellt angående dessa 2 foder medel som jag skall tänka på vid ett eventuellt byte?

Jag ger idag Hippo Alfa, men behöver mer protein, men vill inte gå upp så mycket i kg kraftfoder.

Tacksam för svar
 
Sv: Krafft Protein VS Krafft Pluss Grön

Är du bara ute efter proteinet så är "Protein" ett bättre alternativ.
Pluss Grön är ett tilläggsfoder som ska komplettera havre för en bra foderstat (förutsätter ett "idealhö"). Det innehåller ju äver mineraler och sånt, som du troligen inte behöver om det bara ä rlit eprotein som behövs för att göra din foderstat komplett.

SOm vid alla byten, gör det successivt! :)
 
Sv: Krafft Protein VS Krafft Pluss Grön

Ok, det var det som jag ville få svar på. Ifall det var någon skillad på fodermedlen. Och ja, det är bara själva proteinet som jag är ute efter.

Tack för ditt svar!
 
Sv: Krafft Protein VS Krafft Pluss Grön

Soja är ju bra mycket billigare än Krafft protein. (Ett tips bara)
 
Sv: Krafft Protein VS Krafft Pluss Grön

skall kika hur det skulle bli med soya ist.

Tack frö tipset, är det något mer man skall tänka på ang soya än att inte överdosera?
 
Sv: Krafft Protein VS Krafft Pluss Grön

doris skrev:
Jag har räknat ut vad de 2 sorterna kostar per SmRp, och fick fram att Krafft Protein är billigare.

Är det något speciellt angående dessa 2 foder medel som jag skall tänka på vid ett eventuellt byte?

Jag ger idag Hippo Alfa, men behöver mer protein, men vill inte gå upp så mycket i kg kraftfoder.

Tacksam för svar
Vad jag kan se är en skillnad också att Krafft Pluss Grön innehåller mer mineraler. Jag har valt Krafft Protein i år, men får då komplettera med E-vitaminer och mineral i större mängd än om jag valt Pluss Grön.
 
Sv: Krafft Protein VS Krafft Pluss Grön

E-vitaminer ger jag redan extra, så det borde vara lungt.

Men ang mineralerna så skall jag räkna igenom och se vad som händer om jag byter ut lite av Alfan mot K.Protein, eller K. PLuss Grön..

Var det någon som visste vad som händer vid överdosering av E-vitamin???
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej alla kloka hästmänniskor, Jag har en 6-årig PRE-hingst, han är ca 165 cm hög och nätt i typen. Väger just nu ca 440 kg, han bör...
Svar
18
· Visningar
1 986
Senast: TinyWiny
·
Foder & Strö Jag har en Islandshäst som tränas hårt. Går 5-6 dagar i veckan 1,5-2 h, mycket klättring, intervallträning blandat med långa...
Svar
14
· Visningar
4 449
Senast: Irival
·
Foder & Strö Har problem med ponny som nu har börjat tunna ur sin överlinje. Hon behöver helt klart mer protein än vad jag ger men hur jag än räknar...
Svar
7
· Visningar
932
Senast: Elo
·
Foder & Strö Vilket proteintillskott är mest prisvärt? Har hittills räknat mig igenom Kraffts sortiment, där jag får betala ca 18-20 kr/dag i rena...
2
Svar
31
· Visningar
4 283
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Vinterföräldrar 23/24

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp