Kräsen hund....

Sv: Kräsen hund....

Nu har jag inte orkat läsa igenom hela tråden, men en sak som man kan testa är att micra maten en liten stund. Det gör att maten luktar lite mer och därmed uppfattas som smakligare.
 
Sv: Kräsen hund....

KL

En sak vet jag som är fullkomligt omöjlig, och det är att svälta en frisk hund. Min mamma påstår att mina hundar inte äter hundmat..vilket är väldigt konstigt för varje gång jag har dem själv får dom inget annat och skålarna står inte fulla.:angel:
 
Senast ändrad:
Sv: Kräsen hund....

Om man har en så extremt kräsen hund så kan jag mer en väl förstå det. Tyckte inte att det framgick i Kimzors inlägg bara. Tyckte mer det lät som att det var hennes syn när det gäller hundar att de aldrig ska ha nåt annat än torrfoder, och det tycker jag är fel förutom i extremfall då, om man tex har en jättekräsen hund. Så nej jag tycker inte att jag behöver mer kött på benen. Är ju inte lätt att lista ut att just hennes hund är så extremt kräsen genom inlägget då det inte stod det. Det enda som framgick var att han inte var så glad i torrfoder.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Kräsen hund....

klart dom kan få smaka på annat gott! jag tror iof inte dom dör om det bara bjuds på torrfoder restsn av livet ( i hjärtesorg alltså)
 
Sv: Kräsen hund....

när det gäller hundar att de aldrig ska ha nåt annat än torrfoder, och det tycker jag är fel förutom i extremfall då
Nästa hund ska även den bara få torrfoder. :devil: Det är liksom enklast att man ger båda hundarna samma sak, så blir det mindre konkurrens.

Tänk om vi själva hade ätit så väl sammansatt kost som de flesta av oss ger våra hundar, då hade vi inte haft välfärdssjukdomar. :idea:
 
Sv: Kräsen hund....

Kl

Mina kräsna har jag helt enkelt gett bara ett mål om dagen, då är dom hungriga och äter...innan så lämnades det alltid eller att dom inte ens tittade på maten.

Sen är ju hundar väldigt olika, med husse så tigger dom ALLTID, men aldrig med mig...Schäfern kan man ge 100 ggr från bordet och den 101:a kan man säga : - Nej idag får du inget och han tar det o slutar, den lille blir hopplös och den kan man inte ge en enda gång utan att han tar det som en regel :D

Har jag rester åker dom i matskålen, har jag inte det så får dom inget..däremot vill jag ge dom torrfoder som DOM tycker är smakligt o gott, det kan man unna dom :love:
 
Sv: Kräsen hund....

Jag håller inte med dig om det du säger! Visst på vissa hundar fungerar det att göra som du gör, på våran hund fungerar det till viss del... MEN han blir fet om han får för mycket "människomat". Han kan äta hur mycket som hellst och skulle han ha fri tillgång skulle han nog äta ihjäl sig, han verkar inte känna någon mättnadskänsla. Oavsett hur mycket mat han får vill han bara ha mer. Han blir inte ledsen om han inte får matrester, snarare tvärtom om han fått lite matrester så vill han hela tiden har mer... u är det inte jag som ger hunden matrester utan Pappa, har försökt förklara för pappa, men han vägrar lyssna och blir bara arg så fort jag säger något :crazy:

Farmors hundar har alltid fått mycket matrester och hennes hundar är överviktiga, har påpekat det flera gånger för henne men hon lyssnar inte. Hennes hundar äter inget torrfoder eftersom de vet att de hela tiden får matrester. Det är vi som fött upp en av hennes hundar och vi behöll hunden tills den var 6mån, men sedan hade inte vi någon möjlighet att ha kvar hunden. När hunden var hemma hos oss hade hon alltid fri tillgång på torrfoder och hon var inte ett dugg intreserad av att äta matrester. Så vi tänkte att hon nog skulle kunna bo hos farmor utan att bli fet eftersom hon inte var intresserad av någon annan mat, men ack så fel vi hade! Nu äter hunden bara matrester :(
 
Sv: Kräsen hund....

:D Det är klart hon gör, hon är ju inte dum!

Kom på en sak som kräsna hundar brukar gilla och det är när man lagar deras mat själv. Men då ska man veta vad man sysslar med OCH det blir dyrare än torrfoder...
 
Sv: Kräsen hund....

Sant, men jag ser det som en sista utväg.
Först svälta dem lite, det brukar ju göra underverk...:devil::D
 
Sv: Kräsen hund....

Jo, jag håller med dig.... Den som tror att hunden blir lyckligare av att vara bortskämd gör det väldigt enkelt för sig.... eller i förlängningen gör den det skitjobbigt för sig:devil:
 
Sv: Kräsen hund....

*delvis knapplån*

Det är många här som är stenhård på fasta tider och "är eller låt bli". Jag har också varit så, innan jag skaffade nuvarande vovvan. Hon äter nämligen helst på kvällen eller natten :smirk: så att få maten nedställd kl 07 och 17 (t ex) funkar inte för henne, hon äter inte. Numera öser jag upp torrfoder en gång om dagen (2 dl) och så får hon äta när hon vill! Hon knaprar oftast i sig allt, fördelat på ett par gånger på dagtid men det mesta efter 20.00. Hon får även en skätt olja på maten och eftersom olja visst är så gott :confused: så slickar man i sig den fort :love: - så fort att några kulor följer med av bara farten :rofl:

Så det jag egentligen vill säga är - prova dej fram och se vad som passar din hund bäst! Alla är individer
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vår äldre hund (grönis) på 9 år som är väldigt kräsen i maten tycker att vår valps foder (Dogge professional puppy) är jättegott, han...
Svar
1
· Visningar
502
Hundhälsa Min yngsta hund (2 år) vill efter ett tag inte äta den maten hon tidigare ätit. Till en början fick hon torrfoder, och det kunde gå...
Svar
15
· Visningar
568
Senast: YlvaG
·
Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 159
Senast: Marvin
·
Hundhälsa Vår tyska spets har nyss fyllt 1 år. När han var liten hade han ofta ont i magen, vilket blev bättre med åldern samt när vi började...
Svar
5
· Visningar
1 144
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp