kött och vegeterianer

L

liljekonvall

Fick bara en liten undran när jag satt och läste i tråden om att äta hundkött eller inte.Har förstått att det finns en del vegeterianer här på hund.Det finns ju många anledningar till varför man inte äter kött och de jag känner(3 st)är det av endast en anledning.De vill inte bidra till att djur lider innan och vid slakt.Inget fel i det alls(tycker själv det är vidrigt att se dessa repotage,artiklar mm)men hur går det ihop med att ge hunden(en av dem har hund)grisöron,tjurmuskel,märgben och framförallt hundmat?Dessa djur som används i detta är ju också slaktade med samma förutsättningar som människoföda.Är det inte dubbelmoral?Fram med era åsikter:)

Sv: kött och vegeterianer

Bara för att jag väljer att inte äta kött så betyder det inte att mina hundar ska behöva lida för det. Jag köper gladeligen hem slaktavfall och ger mina älsklingar. Dessutom behöver hunden kött, jag behöver det inte.

Tycker dessutom att det är bra att en del av avfallet tas tillvara och inte bara slängs bort!

.Är det inte dubbelmoral?Fram med era åsikter:)

Ser inte hur det skulle vara dubbelmoral. Jag har ju tagit ett beslut för mig, för vad jag vill äta, och vad jag klarar mig bra på. Jag anser inte att min hund klarar sig lika bra som jag på helvegetarisk kost, alltså får hon kött. Visst skulle jag önska att dessa djur aldrig plågades, men i ärlighetens namn finner jag det svårt att kontrollera. I den mån jag kan får jag försöka hitta det bästa alternativet till hunden.

Jag håller med Glimfeather.

Det är mitt eget val att vara vegetarian och det ska jag inte dra in hunden i. Visst, hundar kan vara vegetarianer men jag väljer ändå att ge min hund "vanligt" foder.
Tror dessutom hon skulle bli lite besviken om grisöron, märgben, korv och köttbullar skulle bytas ut mot morotsstavar och gurkam;)

Jag hoppas du inte tog det för påhopp,det var inte menat så i sådana fall.Jag är bara intresserad av att höra era åsikter i frågan.Det finns ju vegeterianer som inte äter kött för att de inte gillar det eller för att de mår bättre utan kött.

Tycker också det är bra att "allt" används på djuret som är slaktat.Även om jag själv gärna äter kött så vill jag ju inte att djuren slaktas i onödan

Jag är vegetarian, men min hund är köttätare i största omfattning. JAG har tagit avstånd från att äta kött, det är mitt personliga val. Lika lite som jag försöker få mina vänner att bli vegetarianer försöker jag få min hund att bli det.

Känns som lite som sunt förnuft att låta ett rovdjur, ur historisk synvinkel, få äta det som dem är skapta för att äta...

Liknande trådar

Övr. Hund Rubriken blev lite konstig, men jag funderar ganska mycket på var jag står i vargfrågan. Å ena sidan tycker jag vargen är så oerhört...
26 27 28
Svar
545
· Visningar
29 935

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka