Kotledsinflammaton + lera

Nalasmatte

Trådstartare
Min häst har kot- och hovledsinflammation.
Hon är sprutad och ska gå i liten hage + 20min skritt/dag.

Alla hagar vi har är leriga. Det regnar konstant hela dagarna. Hur mycket påverkar detta hennes läkning?
Vad ska jag göra? Har ni något tips?
Hon är ute 12h/dag och hon har patellaupphakningar båda bak, så samtidigt som hon behöver vila och läka frambenet behöver hon röra på sig :/

Följ veterinärens order, men fråga om du kan skritta längre varje dag. Typ 30 min morgon, 30 min kväll? Lycka till!

Följ veterinärens order, men fråga om du kan skritta längre varje dag. Typ 30 min morgon, 30 min kväll? Lycka till!

Ja det gör jag. Men när jag var med henne hos veterinären så var det inte lera överallt som det är nu. Jag tänker att om hon klafsar runt i lera och fastnar (suglera) om dagarna så kanske hon inte läker, eller rent av blir sämre?

Kanske ska höra med veterinären om din idé, och får hon skritta två gånger per dag kanske det inte gör så mycket om hon är ute lite mindre.

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
853
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 299
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej! Behöver lite råd och tips!☺️ Köpte ett halvblod på 17år för 1 månad sedan. Ej igångsatt, har inte blivit riden regelbundet på flera...
Svar
12
· Visningar
1 392
Senast: KAROLIJNAH
·
Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 519
Senast: iNTOHiMO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama