Kotledsinflammation

Lovai

Trådstartare
Hej! Min häst har haft en kotledsinflammation i frambenet och har fått behandling i form av kortison mot det. Hon går vanligtvis ute på stor lösdrift och var nu tvungen att stå på box. Hon står på box på nätterna och får gå ute i mindre hage på dagarna. Trots att hon har en liten hage är hon orolig och springer runt. Vi har nu fixat en mindre hage men under dagen har hon sprungit otroligt mycket. Borde jag vara orolig över att kortisonet inte kommer att verka? Hon blev behandlad för två dagar sen....

Har tyvärr en häst som är likadan, blir otroligt lättstressad av att stå i box/liten sjukhage. Har lärt mig att detta är viktigt att kommunicera med vererinären, för att bestämma hur bäst rehabplan ska se ut. Det har resulterat i att hästen har fått stå på lösdrift med sin flock trots påtagliga skador, eftersom hon knappt rör sig alls då, vilar mycket och är LUGN.

Har tyvärr en häst som är likadan, blir otroligt lättstressad av att stå i box/liten sjukhage. Har lärt mig att detta är viktigt att kommunicera med vererinären, för att bestämma hur bäst rehabplan ska se ut. Det har resulterat i att hästen har fått stå på lösdrift med sin flock trots påtagliga skador, eftersom hon knappt rör sig alls då, vilar mycket och är LUGN.

Ja nu på em till sist så ställde vi henne på lösdriften hos sina kompisar innan hon fick gå in på box för kvällen. Men borde man vara orolig över att kortiosnet kanske tappat sin verkan på grund av att hon sprungit så mycket idag eller kan man vara lugn?

Ja nu på em till sist så ställde vi henne på lösdriften hos sina kompisar innan hon fick gå in på box för kvällen. Men borde man vara orolig över att kortiosnet kanske tappat sin verkan på grund av att hon sprungit så mycket idag eller kan man vara lugn?

Ja tyvärr tar ledinjektioner sämre om hästen inte hålls lugn första dygnen.

Liknande trådar

Hästvård Halloj, Min grabb går på beräknad foderstat och alla behov är tillgodosedda. Han går vanligtvis på lösdrift men pga skada och sen...
Svar
5
· Visningar
892
Senast: CarroT
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 296
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 196
Senast: Ridinglady
·
Utrustning Behöver få lite tankar från er andra. Har haft min häst i några år nu, varje vinter får han mindre slav/små sår på haserna (har varierat...
Svar
3
· Visningar
410
Senast: sweep
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25