Kostnads frågor.

sannaaah

Trådstartare
Någon som kan i huvudet vad en betfor säck på 25 brukar kosta? Grön säck med blå text? Och vet nån vad ett stort kraftmått torr betfor väger?

Sen undrar jag om någon kan i huvudet vad en 25kg säck havre kostar? Gul/blå säck. Och vad ett stort kraftmått havre väger?
Handlar från granngården.
Ska räkna ut kostnader till en fodervärd men jobbar och kan inte i huvudet =)

Sv: Kostnads frågor.

Någon som kan i huvudet vad en betfor säck på 25 brukar kosta? Grön säck med blå text? Och vet nån vad ett stort kraftmått torr betfor väger?
Är inte helt säker, men har för mig att jag betalade 187 kr för en säck betfor för någon månad sen. (snitsel, inte pelleterat)
Vikten får du väga upp på köksvåg eller liknande. (Så mycket som ett helt krafftmått är det nog inte så vanligt att ge per dag.)
Och vad ett stort kraftmått havre väger?
Havren kan variera i vikt så det är viktigt att man gör en kontrollvägning varje gång man öppnar en ny säck.

jag betalar 96kr för betforen, och som redan nämts så ta en våg och väg det

Nej så mycket får de inte men det skulle bli lättast att räkna ut om man vet vad ett helt väger tänkte jag :D

Tack för svaren!

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 390
Senast: cassiopeja
·
Anläggning Alltså jag vet inte om jag är helt bakom flötet. Men räknade lite på vad man skulle behöva ta för att det ska "gå runt" med...
Svar
7
· Visningar
1 558
Senast: Mariaauto
·
M
Ekonomi & Juridik Jag är en 13 (14 i feb) årig tjej, som har en dröm, som säkert många andra.. :p Och ja, ni gissade rätt, det handlar om en egen häst :)...
8 9 10
Svar
198
· Visningar
13 534
Senast: Elina8
·
I
Hästmänniskan Ja, jag tänkte räkna ut vad det ungefär skulle kosta mig att ha en ponny på foder. Men vilka kostnader är det som man ska räkna med, och...
Svar
17
· Visningar
1 584
Senast: vindvissla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka