L

LoveRindi

Jag håller på att räkna ut hur mycket det kostar att ha häst per månad. Hur mycket kostar foder? Hö, havre, korn, betfor och mineraler tex. Det är i Stockholm om det underlättar.
 
Ska du ha hästen i eget stall?? Om du ska inackordera dig ngnstans ingår oftast strö + hö samt en del kraftfoder (ex havre och korn) i stallhyran. Så då blire kvar andra fodermedel å mineraler å sånt...Å försäkring...å vaccinationer....å oväntade vet.besök....å...hovslagare.....å tandraspning....å å å ...ja alldeles för många grejor mera... :(
 
Har eget stall, men jag undrar mest priset på kraftfoder, tänkte ha Krafft GRUND: Hur mycket väger en sådan säck?
 
Vad kostar hö´t du ska köpa och hur mkt ska du ge om dagen?
Hur mkt grund ska du ge om dagen? Inget annat?
Vad kostar din hovslagare och hur ofta måste hästen i fråga verkas?
Avmaskningsmedel
Vaccinationer (Hur mkt tar din veterinär?)
Strö - vilken sort?
Transport till och från träning/tävling? Resekostnad?
Nya grejor om nåt går sönder osv
Tandraspning
Ja - det finns tusen saker som ska räknas in - trött i huvet så jag missade säker 90% av dem.
Men du måste kolla upp priser för att kunna räkna, sen är det ju alltid en risk för oförutsedda utgifter ... :devil:
Jag själv betalar nog runt 3000:- i månaden för en häst - då är allt utom det oförutsedda inräknat. Sen eftersom jag har flera blir ju vissa saker billigare.
Vet inte om du vart något klokare på detta.. :crazy: :rofl:
 

Liknande trådar

Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
474
Senast: WildHorse
·
  • Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
10 902
Senast: Görel
·
Foder & Strö Jag har lite bryderier med att välja hösilage i år till våra normalfödda ponnysar ( D ponny) .De är ute mycket, 14 timmar på dagen på...
Svar
10
· Visningar
528
Senast: Sesca
·
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
2
Svar
20
· Visningar
3 598
Senast: SwedEmB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • Dressyrsnack 17
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp