L

LoveRindi

Jag håller på att räkna ut hur mycket det kostar att ha häst per månad. Hur mycket kostar foder? Hö, havre, korn, betfor och mineraler tex. Det är i Stockholm om det underlättar.

Ska du ha hästen i eget stall?? Om du ska inackordera dig ngnstans ingår oftast strö + hö samt en del kraftfoder (ex havre och korn) i stallhyran. Så då blire kvar andra fodermedel å mineraler å sånt...Å försäkring...å vaccinationer....å oväntade vet.besök....å...hovslagare.....å tandraspning....å å å ...ja alldeles för många grejor mera... :(

Har eget stall, men jag undrar mest priset på kraftfoder, tänkte ha Krafft GRUND: Hur mycket väger en sådan säck?

Vad kostar hö´t du ska köpa och hur mkt ska du ge om dagen?
Hur mkt grund ska du ge om dagen? Inget annat?
Vad kostar din hovslagare och hur ofta måste hästen i fråga verkas?
Avmaskningsmedel
Vaccinationer (Hur mkt tar din veterinär?)
Strö - vilken sort?
Transport till och från träning/tävling? Resekostnad?
Nya grejor om nåt går sönder osv
Tandraspning
Ja - det finns tusen saker som ska räknas in - trött i huvet så jag missade säker 90% av dem.
Men du måste kolla upp priser för att kunna räkna, sen är det ju alltid en risk för oförutsedda utgifter ... :devil:
Jag själv betalar nog runt 3000:- i månaden för en häst - då är allt utom det oförutsedda inräknat. Sen eftersom jag har flera blir ju vissa saker billigare.
Vet inte om du vart något klokare på detta.. :crazy: :rofl:

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
520
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
999
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 273
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
386
Senast: Sryoqwe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama