• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Juvelflickan
  • Startdatum Startdatum
J

Juvelflickan

Hejsan!

Jag undrar hur mycket Svenska Islandshästföreningens stoavgift är och hur mycket kostar en ultraljudsundersökning?

Tacksam för svar!

Sv: Kostnad.

Kan passa på att omformulera frågan...

Vad kostar egentligen en betäckning? Eller vad ska man betala?

Språngavgift.
Levande föl.
Ultraljudsundersökning.
Stoavgift.
Bete/Box.
Vad mer?

Tacksam för svar!

Det beror på vilken hingst och vilken station du väljer!

Det finns inga fasta priser.

Stoavgiften betalas via hingstägaren till SH (Svenska Hästavelsförbundet). Vad jag har förstått är det lite olika beroende på viken ras det gäller men mellan 250-280 kr.

Nej självklart... Vad dumt frågat av mig.
Vad jag menade var egentligen vad det är som kommer att kosta.. Förstår någon?! hehe

Tacksam för svar!

Hej!

Personligen tycker jag att det är bättre med de hingsthållare som har ett pris och där det inkluderar stoavgiften. De som lägger den utanför får det ju att låta som om det är en avgift för stoägaren. Det är det inte. Avgiften är hingstägarens. Givetvis har de som tar en avgift bakat in det. Men min personliga uppfattning är att det ser bättre ut.

Stoavgiften är 100 kr till SIF och
225 kr (kan ev vara lite höjt.)till SHV

I övrigt är det ju helt upp till hingstägaren/hingsthållaren vad de vill ta för sina tjänster.Välj vilken hingst du vill ha först och sedan kollar du upp vad det kostar.

Ultaljudsavgift beror helt och hållet på veterinärens kostnad och ev. påslag från hingsthållaren.

Mvh Åsa

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
851
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 073
Senast: Piaff
·
Övr. Katt Hejsan, jag ska åka tåg med min nya katt Mezzi ( har haft honom i 3 veckor och han är 5 månader gammal) i 5,5h på fredag. Har försökt...
Svar
5
· Visningar
297
Katthälsa Hejsan, har två katter på 7 månader som båda kastrerades i tisdags alltså nästan tre dagar sen nu. Hanen är helt normal förutom att han...
2
Svar
20
· Visningar
1 245

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III
  • Lymfangit
  • Miklem träns !