Kostnad testa för wffs?

Om de är smarta så inför de screening av alla fölungar vid registrering. Kan man då visa att båda föräldrarna är fria så slipper man provet. Så gör man inom Arab och de är ju inte kända för att få saker att funka men just det här verkar faktiskt fungera så ASVH som i mina ögon är betydligt mer seriösa bör kunna få något sådant att fungera.

Planen är att SWB kmmer att screena alla föl födda 2018 om jag inte missförstått - det är inte för att registerföra förekomsten av WFFS utan för att ta reda på hur många i populationen som är drabbade

Planen är att SWB kmmer att screena alla föl födda 2018 om jag inte missförstått - det är inte för att registerföra förekomsten av WFFS utan för att ta reda på hur många i populationen som är drabbade
Inte alla föl men tillräckligt stor grupp för statistiskt underlag. Det blir resultat för forskning (annan kostnad) och inget som enskild fölägare får veta. Sen fattar de beslut om fler åtgärder behövs. Man måste nog testa sina avelsston och även föl efter bärare de ska gå att sälja.

Om de är smarta så inför de screening av alla fölungar vid registrering. Kan man då visa att båda föräldrarna är fria så slipper man provet. Så gör man inom Arab och de är ju inte kända för att få saker att funka men just det här verkar faktiskt fungera så ASVH som i mina ögon är betydligt mer seriösa bör kunna få något sådant att fungera.

SLU som gör härstamningskontrollen har tyvärr fått nej på sin ansökan om licens på att göra testet. Men hoppas de kan lösa det, hade ju varit absolut smidigast.

Liknande trådar

Kropp & Själ Okej, jag måste ha glasögon. Och jag vill veta kostnad mellan tummen och pekfinger. Jag förstår att bågar är en kostnad och glaset en...
2
Svar
32
· Visningar
580
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
859
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
481
Senast: Nikan
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
241
· Visningar
13 564
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar