B
Buppisen
Ni bukisar brukar ju veta det mesta *fjäsk å smicker * så jag tänkte fråga er vad det kan tänkas kosta per månad i enbart foderatt ha ett halvblod som tränas regelbundet, ca 165cm hög. Vi låtsas att hästen äter normalt och är normal i alla avseenden. Det är hösilage som serveras och alger och dylikt är överkurs just nu. Bara basen, havre, korn, betfor, mineraler, salt etc. Vi antar att hästen är "lagom" mot pigg i temperamentet men ej het.
Tacksam för exempel på vad ni ger era kusar och vad den maten kostar och på egna uppskattningar (även om jag självklart förstår det beror på hästen o en hel massa andra faktorer)
Jag har aldrig haft hästen uppstallad på stall med kallhyra, vilket innebär att jag vet NOLL om priser på saker och ting. Håller nu på budgetera inför en ev. häst och måste ta reda på ett å annat.
tack alla!
Tacksam för exempel på vad ni ger era kusar och vad den maten kostar och på egna uppskattningar (även om jag självklart förstår det beror på hästen o en hel massa andra faktorer)
Jag har aldrig haft hästen uppstallad på stall med kallhyra, vilket innebär att jag vet NOLL om priser på saker och ting. Håller nu på budgetera inför en ev. häst och måste ta reda på ett å annat.
tack alla!