Kostnad för tandfraktur/lagning av hål

Grunka

Trådstartare
Jag har en häst som illa nog slagit i något och skadat en tand. Hästen är lite äldre och har bara begränsad veterinärvård som försäkring.

Jag försöker förbereda mig inför worst-case-scenario ifall försäkringsbolaget ej tar skadan. Någon här som fått tandfrakturer som under "fraktur eller fissur av ben"?

Vad tror ni ett sådant ingrepp kan kosta? Lägg till också att det ska lagas ett hål samtidigt...

Kostar det mycket att söva? Hästen reagerar mycket vid tandraspning och måste nästan ges lugnande så den tippar ikull och ändå håller den på med huvudet...

Sv: Kostnad för tandfraktur/lagning av hål

Min unghäst busade lite väl vilt och slog av båda framtänderna (en var halv och den andra fattades det ca 25% på) för dryga året sedan. Vi åkte till T i Söderköping och kalaset gick på ca 7000:-. Allt gick på försäkringen minus självrisk.

Är hästen gammal kommer tanden eller lösa delen bara dras ut, kan aldrig gå på mer än 4000kr. Görs på stående sederad häst

Är hästen gammal kommer tanden eller lösa delen bara dras ut, kan aldrig gå på mer än 4000kr. Görs på stående sederad häst

Hur i hela fridens dagar kan du veta det när vi inte ens vet vilken tand det är???

Hur har det gått med tanden och försäkringsbolaget? Min erfarenhet är dessvärre att försäkringsbolagen håller hårt i slantarna när det handlar om hästmunnar.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka