Kostnad för Cornish rex!

A

Angely

Nu är det ju en herrans massa år sedan vi köpte vår Cornish rex hane, så priserna lär ju ha gått upp sen dess. (Han har varit tvungen att flytta hemifrån nu... :()

Min fråga till er är då; Hur mycket kostar en cornish rex nuförtiden? Jag är ute efter en trevlig sällskapskatt, behöver inte vara något för utställning/avel. Även om det ju vore skoj att åka på någon utställning nån gång, bara på kul :laugh: Är honor och hanar olika dyra? Brukar det bli någon form av "rabatt" om man skulle köpa två från samma kull (vilket jag allrahelst skulle göra!)? Hur svårt är det att få tag på en?

Sv: Kostnad för Cornish rex!

Jag är iofs inte så insatt i just CRX, men runt 6000:- brukar en kattunge kosta och jag tror inte många gör skillnad på hona och hane eller vad den ska användas till. Vill du kanske ställa ut den kan det vara bra att säga det så kan uppfödaren hjälpa till att välja ut en som ser ut att bli bra typmässigt.
Endel ger rabatt om man köper 2, men inte alla. Det brukar handla om 500:- el 1000:- rabatt på en av katterna i så fall. En annan idé kan ju vara om uppfödaren har en vuxen katt som måste omplaceras, då kan man ta den och en kattunge. Men det får du ju se då. Jag tror inte dom är speciellt svåra att få tag på, beroende på vad du har för krav förstås.

Kattungar till salu kan du hitta på t.ex:
http://www.rexringen.nu/index.jsp
http://www.rexunited.com/

Lycka till!!

PS: Och du! Köper man katt och tillhör Buke så är det krav på bilder sen :angel:

Okej!

Ja, men det var väl runt något sådant jag tänkte mig.

Bilder? Vadå? Trodde ni att ni skulle slippa?! :eek:

*Puttar*

Någon med rexar (kanske tillochmed någon med eget katteri?) som har något att säga? :laugh:

Har visserligen uppfödning av "fel" rex-ras men jag tror nog att cornish generellt ligger kring 6000-7000 kr. Kan nog ligga lite i högre i pris hos vissa uppfödare, lägre hos andra... som vanligt. ;)

Mycket pengar, men vad gör man inte för att få sin alldeles egna lilla alien :love:

När dom krupit upp bredvid en i soffan och tittar på en med stora runda ögon så glömmer man bort kostnaden :angel:
Bilder är ett måste :D

Jamen precis! Åååhhh vad jag längtar tills jag kan köpa mig mina egna kissar nu! :D

Som de andra sagt kostar dom runt 6000 kr. Men det är värt varenda öre. Tänk att få vakna upp varenda morgon utan täcke och nästan nedputtad från sängen av dom små varelserna. Men vad gör man inte för sin ägare?

Humle - CRX-ägd :D

Liknande trådar

C
Övr. Katt Jag flyttar om en vecka, och när vi bott in oss lite så ska vi äntligen få en katt av en kompis. Först var det inga alternativ, vi...
Svar
5
· Visningar
2 184
Senast: fia0
·
Övr. Hund Man har ju strikt hundägaransvar, men hur långt sträcker det sig rent juridiskt egentligen i rent ekonomiska aspekter? Kom att tänka...
Svar
7
· Visningar
4 485

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka