Kostnad för soja? Soja vs Krafft protein?

D

Diggemon

Sitter och räknar på foderstat och vill givetvis komma lindrigt undan vad det gäller pengar, men vad kostar soja? Har bara räknat på Krafft protein och det ligger på 11 kr/kg (exl. moms), men hur mycket billigare är soja?

Vad är det för skillnad att ge soja eller K.P.? :confused:

Jag kommer behöva ge ca 0,5 kg av något av dem för att komma lagom i protein. Hästarna är ardenner och väger ca 800 kg styck, så det borde väl inte vara något problem, eller?

/ Digge
 
Sv: Kostnad för soja? Soja vs Krafft protein?

Sojan ligger på ca 4.50 kr inkl. moms. Inga problem att ge ½ kg soja till en så stor häst, vänj in sakta bara.
 
Sv: Kostnad för soja? Soja vs Krafft protein?

Dessutom har sojan högre proteininnehåll så den blir väldigt mycket billigare.
PL
 
Sv: Kostnad för soja? Soja vs Krafft protein?

Vissa hästar tål tyvärr inte soja (min t ex...) då kan Krafft protein vara ett bra alternativ, det innehåller potatisprotein istället. Tycker inte att Krafft protein är särskilt dyrt med tanke på hur lite man behöver ge, men det är klart soja är säkert ännu billigare. Tror dock inte att jag betalade så mycket som 11 kr kg + moms för min Krafft protein...
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en Islandshäst som tränas hårt. Går 5-6 dagar i veckan 1,5-2 h, mycket klättring, intervallträning blandat med långa...
Svar
14
· Visningar
4 449
Senast: Irival
·
Foder & Strö Här kommer en tråd jag aldrig trodde jag skulle behöva posta. Jag trodde mig köpa en lättfödd häst, men tji fick jag. Min häst börjar...
Svar
11
· Visningar
4 509
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Har en dressyrhäst som upprepade gånger har haft problem med inflamation i en led och självklart vill jag göra allt för att förebygga...
2
Svar
23
· Visningar
2 375
Senast: jemeni
·
Foder & Strö Har fått analysen på vårat Hö och ska försöka få ihop en foderstat , men jag får inte ihop någon :( Då jag provar lägga in olika , så...
Svar
4
· Visningar
1 250
Senast: Hjartagna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Vad gör vi? Kids edition - del 4
  • Tjockistråden 4

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp