kostigt tjock!

C

crocket

min halvblods valack är hrm, ganska tjock, men han är det liksom inte "på" magen och han är inte fet vid korset och så, utan han är bukmagig, man känner revbenen när man drar med fingrarna, o de e nåt som e mysko.

Är det någon som vet bra ridövningar för att få bort han lilla bukmage??,
Kanske någon som också har en bra förklaring på varför allt lagt sej där nere, en teori är att han kan ha dåliga magmuskler, men hur i hellsike tärnar mna dom, han kan ju inte direkt göra situpps :rofl: .

en bild som min lilla tjockis ;)
triton

Sv: kostigt tjock!

crocket skrev:
min halvblods valack är hrm, ganska tjock, men han är det liksom inte "på" magen och han är inte fet vid korset och så, utan han är bukmagig, man känner revbenen när man drar med fingrarna, o de e nåt som e mysko.

Är det någon som vet bra ridövningar för att få bort han lilla bukmage??,
Kanske någon som också har en bra förklaring på varför allt lagt sej där nere, en teori är att han kan ha dåliga magmuskler, men hur i hellsike tärnar mna dom, han kan ju inte direkt göra situpps :rofl: .

en bild som min lilla tjockis ;)
triton

Kan tyvär ingen bra ridövning men jag tänkte bara säga att han var jättefin :)

åh, tack, :bow: , jag har bara haft honom i några månader, men jag föll direkt för han :love:

Om du läser i gamla trådar kommer du se att dom rekomenderar långa galopp turer ;)

Personligen ids jag inte bry mig längre, Harry har fått en liten kula där nere men han fungerar ju alldeles utmärkt med sin lilla kula så då får han ha den :D

hehe, jaa,
vi skrattade lite åt honom i stallet, han fick b-jäst förrut, o de e kommer ju från öl, så han kanske har fått en ölmage ;)

Aha :idea:
Det är därför Harry har börjat lukta så mystiskt! Han tjuvdricker :angel:

Annars kan gott gräs vara en lite orsak :angel:

Långa galoppsträckor är inte lika effektiva som många galoppfattningar. Fatta galopp från en lugn och bra trav, galoppera en liten bit, och bryt av, hitta den där lugna traven igen och fatta galopp en gång till... Fortsätt så och träna på. :)
Det är själva fattningen som tränar den där bukmuskeln, inte galoppen i sig. (Har jag fått lära mig- och det har funkat för mig hittills att få bort bukmakar genom att träna på detta sätt. :D )

Söt häst för övrigt. :D

Senast ändrad:

Aha, Jag tycks ha fattat fel :angel:
Nåja träna galoppfattningar då som Solvira säger :D

Oj de svaret va bra :) , tackar tackar :bow:

se, man lär sej massa saker på buke varje dag :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.