körvojlok!

Rosen

Trådstartare
Är det någon som har provat att använda körvojlok under en körsele?
Jag hittade en fin på EquiLex i sammet som jag köpte, men blev besviken när jag skulle använda den. Den låg inte på plats utan korvade ihop sig och vandrade bakåt. Vad har ni för erfarenheter av körvojlokar? Är det svårt att få dem att ligga på plats. Jag har en enbetssele till min häst liknande maratonssele.

Sv: körvojlok!

Har sytt själv av ett dressyrschabrak (stl full) blev tre st passande till min shettissele. Ligger på plats och fungerar bra.

Hittade en bild:
050819_epus_trav3.JPG

Har bara erfarenhet av att ha körvojlock under tömkörningsgjord...
Men för mig låg den iaf kvar på sin plats(jag har en från Mias).

Jag har en! Pfiff. Jag är egentligen inte nöjd eftersom den kasar lite bakåt, men förutom det så fyller den ju sin funktion, att fånga upp smuts o svett. Jag kör ofta med dressyrschabrak med, tycker det funkar lika bra och ser ok ut.

/jenny

Jag har också ett som inte riktigt låg kvar där det skulle.

jag har en sån travskumgummigrej svart sak från börjes skitabra ligger bra på plats med många fästanorningar billig hållbar och fångar upp all svett och smuts hästen är aldrig svettig under den.
snygg e den oxå syns ju inte ens på min mörka häst=)

Liknande trådar

IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
1 946
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Svar
13
· Visningar
1 063
Senast: Fille
·
  • Omröstning Omröstning
Fordon Jag har ärvt en halv Toyota Auris Diesel mildhybrid, automat årsmodell 2013. Miltalet 2021 var 3500 ungefär och sedan dess är det oklart...
2 3
Svar
52
· Visningar
7 918
Senast: Fideli
·
Fordon Efter att maken köpt en helelektrisk city car i kombination med att jag börjat med häst på en lite mer seriös nivå igen och slutat...
2
Svar
34
· Visningar
1 569
Senast: Derivata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar