Körvägar

Sv: Körvägar

Inte jag heller!! Fjordtokans vägar låter underbara!
Det är väl OK med de vägar vi har så klaga ska man nog inte göra, men ALLA vägar är ungefär täckta med bergkross :mad: Nytt lass utlagt i dag! Blir tossig alltså. Tur det är gräs i mitten på några vägar så man kan köra där i annat än skritt.. Fick sko min pålle runt om nu bla pga vägunderlaget.

Bor mitt ute i skogen så här är varken tjuriga förbud eller annat. Dessutom känner man markägarna runt och så länge man frågar och har bra kontakt med dom så får man gärna köra på deras vägar.

Eftersom här är ganska öde är det inte heller så mycket vägar, har 3 rundor på runt 1 mil, varav den ena kör man samma väg dit och hem, med min fjording tar det lite under 2 h att köra. Ska jag köra längre finns ganska mycket vägar att välja på, jag tycker bara att det många gånger blir för långt, särskilt utan sällskap i vagnen men hoppas att min häst ska få upp kondisen lite bättre så man kan ut på dom rundorna.

Sen har vi väldigt mycket motorcyklar som kör på vår väg soliga dagar, de flesta är bussiga att sakta ner men vi har några idioter som jag är livrädd för att stöta på, så motorcykel-dagar är jag ganska begränsad. På ena hållet på vår väg så ligger vägen på en rullstensås, det är alltså "stup"/branter och låga vägräcken på sidorna och vägen slingrar som en orm med skymda kurvor bitvis och där är ganska läskigt om man man skulle möta ngt som skrämmer hästen, därför drar jag mig lite för att köra längre än nödvändigt på den + att hästen är sååå seg på stora vägar så man kommer liksom aldrig fram.

Jag har det bra med bootsen på min, dom är riktigt bra när det är vasst grus, han går på alla underlag utan att klaga och vill man så är det bara att slänga av dom när man kommer in på normalt underlag.

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
529
Senast: Mli
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
936
Senast: Cattis_E
·
Körning Kollar längtansfullt på mängder av vagns annonser varje dag och drömmer om en 4hjulig vagn:love:. Men ekonomin finns inte till det och...
Svar
4
· Visningar
1 242
Senast: Buck
·
Körning Hej är lite smått sugen på att skaffa häst igen och har blivit erbjuden en äldre fd travare. den har de senaste 4 åren inte blivit körd...
2 3
Svar
51
· Visningar
9 902
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar