Sv: Körvägar
Bor mitt ute i skogen så här är varken tjuriga förbud eller annat. Dessutom känner man markägarna runt och så länge man frågar och har bra kontakt med dom så får man gärna köra på deras vägar.
Eftersom här är ganska öde är det inte heller så mycket vägar, har 3 rundor på runt 1 mil, varav den ena kör man samma väg dit och hem, med min fjording tar det lite under 2 h att köra. Ska jag köra längre finns ganska mycket vägar att välja på, jag tycker bara att det många gånger blir för långt, särskilt utan sällskap i vagnen men hoppas att min häst ska få upp kondisen lite bättre så man kan ut på dom rundorna.
Sen har vi väldigt mycket motorcyklar som kör på vår väg soliga dagar, de flesta är bussiga att sakta ner men vi har några idioter som jag är livrädd för att stöta på, så motorcykel-dagar är jag ganska begränsad. På ena hållet på vår väg så ligger vägen på en rullstensås, det är alltså "stup"/branter och låga vägräcken på sidorna och vägen slingrar som en orm med skymda kurvor bitvis och där är ganska läskigt om man man skulle möta ngt som skrämmer hästen, därför drar jag mig lite för att köra längre än nödvändigt på den + att hästen är sååå seg på stora vägar så man kommer liksom aldrig fram.