Körutrustning till shettis

A

Annatina

Hej! Jag har en stor shettis som jag skulle vilja skaffa sele och rockard till. Hon ska tycka mkt om att bli körd enligt förra ägaren. Enligt henne ska det vara bröstsele och svängel. Nu undrar jag hur jag vet vilken storlek hon har? Vart jag kan köpa detta? Vad ska jag köpa? Ska hon ha bröstsele, svängel, draglinor, baksele??? Fattar ingenting. Nån som kan förklara hur det ska vara o sitta? :confused:

Sv: Körutrustning till shettis

Har du kört något förut?
Eftersom du inte har en aning hur det ska vara tycker jag att du ska ta kontakt med en körklubb, har ni ingen sådan i närheten frågar du runt och hittar någon som är duktig på körning som kan hjälpa dig. Vilken storlek är ju svårt att säga när man inte har sett ponnyn.
Få en riktigt genomgång hur saker ska sitta, vad man ska ha och hur man ska göra.
Det är jätteroligt att köra men man måste veta vad man gör och kunna sätta rätt sak på rätt plats annars kan det vara farligt.
Lycka till!

Jo jag har kört mkt förr men bara med loksele. Då har jag lärt mig just den hästen och dess utrustning. Jag skulle förmodligen inte klara av att köpa sadel heller utan hjälp trots att jag ridit i 25 år.

Tack den sidan var jättebra! Men angående storlekar då? Det måste väl gå att mäta ponnyn på nått sätt? Som man gör med täcken och annan utrustning? Hon är av grövre typ och 107 cm hög.

Då passar säkert storlek shetland förutom på huvudlaget :)

/Shetlandskusk med två övervuxna shetlands

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
938
Senast: Cattis_E
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 778
Senast: Juli0a
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
2 364
Senast: Hellhound
·
Hemmet Hej, Undrar om någon här har koll om man kan ställa en fristående mikrovågsugn i överskåp? Jag har ingen mikro i mitt kök idag och har...
Svar
16
· Visningar
2 479
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka