Kortaste brunsten någonsin?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Gisburne
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 866
G

Gisburne

Kan ett sto brunsta bara en dag? Mitt sto gjorde det, verkade det som i alla fall. I måndags var hon mörk i slemhinnorna och pinkade mer än normalt och blinkade etc. När hingsten gick förbi stohagen blev hon alldeles till sig i trasorna. Men i tisdags och igår kväll var hon "normal" i slemhinnorna och visade inga tecken på brunst. (Inte i söndags heller, så hon visade bara brunst i måndags.) Hur normalt är det på en skala? :crazy:

Sv: Kortaste brunsten någonsin?

Hur vanligt kan jag inte svara på, men visst kan de brunsta bara en dag. Det finns exempel på ston som vid naturlig betäckning bara släpper till under några få timmar.

Vad skumt! Men hon brukar vara i brunst ganska länge, i alla fall 3-4 dagar. I och för sig var det här första brunsten jag sett sedan veckan innan jul, så hon kanske inte har kommit igång ordentligt ännu...

Jag har varit med om ston man får pricka på timmen nästan, jättejobbigt är det!

Är glad över att mina ston står som pilska kåtbockar i en vecka :D

Liknande trådar

Hästvård Snälla hjälp mig att stilla mina tankar genom att bara dela med er av erfarenheter. Jag vill ha lite hopp eller en hand att hålla i... 2
Svar
23
· Visningar
2 353
Senast: Sirap
·
Avel Hej! Jag gjorde en gynkoll på mitt swb sto förra torsdagen 29/4. Allt såg bra ut och hon var på väg i brunst och veterinären såg...
Svar
2
· Visningar
967
Senast: Karro-Lina
·
Hundhälsa Hej! Jag tidigare skrivit om min valp som har juvenil vaginit. Hon får återkommande urinvägsinfektioner pga detta. Hon är behandlad med...
Svar
16
· Visningar
3 538
Senast: dobbis
·
Hästvård Någon med samma/liknande erfarenhet? Kvalificerade gissningar mottages... Igår fick min häst vad jag uppfattade som en kraftig...
Svar
17
· Visningar
1 723
Senast: Snubbelfot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka