Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fördelar - man slipper hänga halvvägs till marken för att ändra sadelgjorden om man har korta stroppar. Upplever nog också att det kan vara mindre risk för skav.Fördelar eller nackdelar med korta stroppar på dressyrsadel.
Vad tycker ni?
/Lizzie
Om du känner spännena genom kåpan på en hoppsadel har du fel längd på gjorden.Har aldrig haft en dressyrsadel med korta stroppar men spontant ser jag mest nackdelar. Spännena från sadelgjorden känns ju genom kåpan när man har korta stroppar, precis som det gör på en hoppsadel. Jag föredrar att komma så nära hästen som möjligt och vill dessutom helst ha enkelkåpa.
Nej det har jag inte. Självklart känns det att det finns spännen under kåpan.Om du känner spännena genom kåpan på en hoppsadel har du fel längd på gjorden.
Jag tycker det känns på alla hoppsadlar. Är bara så det ärDet är väl inget självklart med det. Om jag gjorde det hade jag genast bytt sadel/gjord/annan korrigering. Det är ju sjukt obekvämt.
Hur menar du?Om du känner spännena genom kåpan på en hoppsadel har du fel längd på gjorden.
Jag menar att spännena ska hamna så de inte känns. Mina hamnar nånstans under knävecket. Längre ner känner jag dem på underskänkeln.Hur menar du?