Twister2007
Trådstartare
Idag red jag min ena ponny för första gången efter skoning, hon skoddes förra tisdagen och har haft skön vila. Dock märkte jag att hon sprang på och tog kortare steg på vänster fram, märktes lite i vänster varvet ibland. När hon blev skodd (senare på dagen såg jag de) så märkte jag att fram hovarna var himla korta. La ingen energi på de och fortsatte. Hennes förra ägare har sagt att hon är extremt över känslig när de gäller skoning, vi har även sagt till hovslagaren flera gånger (såå att hon kommer ihåg) att ponnyn är känslig. Vilket hon inte har gjort den här gången. Min dressyr tränare märkte idag och frågade om hon nyligen var skodd, jag svarade givetvis ja. För hon tyckte också att hon nästan såg halt ut. Då sa hon ”korta hovar” vilket jag också hade märkt, då sa hon att de var därför hon sprang på och försökte bita mig i foten och ville inte ibland arbeta (Så visar hon obehag) Inte bara att den är kort utan att den är alldeles för mycket verkad och mer verkad än den andra fram hoven. Även en söm som är väldigt högt spikad. Tycker synd om henne då hovslagaren är i veterinär sammanhang och har för övrigt varit bra innan. Tills nu. den bilden är från idag, då ser man tydligt. Kan de vara så att hon är sömstucken eller att de är för att hovslagaren har tagit för mycket? Hon visade inte mycket obehag men lite.