polly p
Trådstartare
Vill ha tips hur får vår nya lilla pojk, ett fodervärdsprojekt att komma mer fram till bettet och inte gå i en "kaffekittelform". Han är pigg, positiv, mjuk och trevlig men kan bli lite springig. En liten (156) hbl-fbl korsning på sex år som är grundriden. Tanken är att min 14-åriga dotter och jag ska rida honom åtminstone fram till Maj.
Dristar mig till några klipp från igår, har nog ridit honom kanske 4ggr och detta är första i ridhus. Vet inte ett dryft om utb. nivå, men han känns "trevligt" riden förutom att han tenderar att kännas lite som ovan beskrivit men det kan ju vara byggnad och temperament som samspelar..
Självklart ska vi rida för instruktör! Men jag vill ha lite input ändå på hemmaövningar.
Själv tänker jag så här..
*övergångar där man supernoga med att komma tillbaka till ett luugnt tempo
*kavaletti i olika former, tycker det ofta får dom att komma fram med nosen och upp med ryggen..
*tömkörning, men tips på hur jag gör tömsättning?
Sen har vi lite annat fix och trix som att se över bett och utrustning. Han har hakar som vi ska åtgärda hos tandis!
Dristar mig till några klipp från igår, har nog ridit honom kanske 4ggr och detta är första i ridhus. Vet inte ett dryft om utb. nivå, men han känns "trevligt" riden förutom att han tenderar att kännas lite som ovan beskrivit men det kan ju vara byggnad och temperament som samspelar..
Självklart ska vi rida för instruktör! Men jag vill ha lite input ändå på hemmaövningar.
Själv tänker jag så här..
*övergångar där man supernoga med att komma tillbaka till ett luugnt tempo
*kavaletti i olika former, tycker det ofta får dom att komma fram med nosen och upp med ryggen..
*tömkörning, men tips på hur jag gör tömsättning?
Sen har vi lite annat fix och trix som att se över bett och utrustning. Han har hakar som vi ska åtgärda hos tandis!