SaraMara
Trådstartare
Har nu - äntligen - fått svaren på blodprovet som togs när min häst fick förmodad korsförlamning den 3/2. Vad jag skall med dem till nu känns lite oklart då det ju ändå är för sent för uppföljande behandling utefter provsvaren och hästen är igång igen, men vill iaf ha hjälp att tyda provsvaret om någon kan/vill?
Får inte tag på veterinären som var ute (distriktare med för mig omöjliga telefontider att passa) och Skara svarar inte.
De prov som tagits är under "Enzymer"-rubriken.
Första rutan är "S-Asat" med ref.värde 100-600, analyssvaret är 310.
Andra rutan som är förkryssad är "S-CK" med ref.värde 10-350, analyssvaret är 313.
För mig som Aldrig sett ett liknande svar förut verkar ju CK-värdet vara väldigt högt i förhållande till Ref.värdet, men någon annan här kanske har bättre koll?
/förvirrad Sara
Får inte tag på veterinären som var ute (distriktare med för mig omöjliga telefontider att passa) och Skara svarar inte.
De prov som tagits är under "Enzymer"-rubriken.
Första rutan är "S-Asat" med ref.värde 100-600, analyssvaret är 310.
Andra rutan som är förkryssad är "S-CK" med ref.värde 10-350, analyssvaret är 313.
För mig som Aldrig sett ett liknande svar förut verkar ju CK-värdet vara väldigt högt i förhållande till Ref.värdet, men någon annan här kanske har bättre koll?
/förvirrad Sara