Korsbandsoperation och rehab?

Luff

Trådstartare
På fredag opereras Fiffi för sitt onda bakknä. Troligtvis är det korsbandet.
Nu behöver jag veta massor av saker.
Glömmer jämt att fråga när jag är hos vet och har inte hunnit ringa försäkringsbolaget.
Jag får säkert en del av svaren i veckan och efter operationen men vill veta lite i förväg.

Behöver hon ha strut efteråt?
Hur lång konvalescens?
Om allt går bra- när räknas dom som helst återställda - blir hon helt ok igen?
Får hon gå i trappor alls dom första dagarna?

Och vad kostade era operationer och rehab?
Tog er försäkring kostnaden?

Sv: Korsbandsoperation och rehab?

På fredag opereras Fiffi för sitt onda bakknä. Troligtvis är det korsbandet.
Nu behöver jag veta massor av saker.
Glömmer jämt att fråga när jag är hos vet och har inte hunnit ringa försäkringsbolaget.
Jag får säkert en del av svaren i veckan och efter operationen men vill veta lite i förväg.

Behöver hon ha strut efteråt?
Hur lång konvalescens?
Om allt går bra- när räknas dom som helst återställda - blir hon helt ok igen?
Får hon gå i trappor alls dom första dagarna?

Och vad kostade era operationer och rehab?
Tog er försäkring kostnaden?
Skriv ner alla frågor du har och ring veterinären. Det är veterinären som vet hur skadan ser ut och som bäst kan besvara dina frågor.

Ja fast jag ville veta andras erfarenheter.

Rent generellt:

Behöver hon ha strut efteråt? Ja, för att inte slicka i såret. Hundens munbakterier hör hemma i munnen, inte i sår
Hur lång konvalescens? Olika, räkna med 2-3 månader åtminstone med rehab
Om allt går bra- när räknas dom som helst återställda - blir hon helt ok igen? Det brukar vara förhoppningen med operationen
Får hon gå i trappor alls dom första dagarna? Ska nog undvikas, om det är ett måste så med stöd och sakta

Och vad kostade era operationer och rehab? Det beror helt på ställe som utför operationen, likaså rehab. Räkna minst 20000, gissat på en höft
Tog er försäkring kostnaden? Det beror helt på bolag, kolla med ditt försäkringsbolag. Ofta täcker de operationen, men inte alltid rehab

Ring din veterinär redan innan och fråga. Denne bör ha en plan för operation och rehab och kunna ge ungefärliga svar.

Liknande trådar

Hundhälsa Nu har det gått tre veckor sedan Kryza gjorde illa sitt knä. Som det ser ut kommer hon förhoppningsvis opereras i slutet av september...
2
Svar
23
· Visningar
4 897
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
7 594
Kropp & Själ Någon här minns kanske en av mina tusen klagotrådar där jag skrev om gallsten. Eller, det var ju inte helt 100 utan jag väntade på ett...
Svar
13
· Visningar
2 614
Senast: Heulwen
·
Hästmänniskan Agria vägrar ersätta skada som skett i en olycka! Min häst gjorde sig akut illa i benet när han var ute i hagen och har sedan i...
20 21 22
Svar
432
· Visningar
39 760

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka