kornkross -hållbarhet

panzy

Trådstartare
är det den hygieniska kvalitén som försämras eller näringsinnehållet? Hur mycket försämras det???

Är ju omöjligt att fodra upp en hel säck på min häst på 14 dagar...
 
Sv: kornkross -hållbarhet

Det är den hygieniska kvaliteten som försämras efter som att fettet härsknar.
Jag ger hel korn till min häst för att slippa detta "problem". Om man ska ge hel korn så måste den stöpas (ligga i varmt vatten ca 1 tim) för att den ska bli mjukare så att hästen kan tillgodogöra sig den
 
Sv: kornkross -hållbarhet

men händer detta bara efter att man har öppnat säcken eller innan dess också?
är det farligt?
 
Sv: kornkross -hållbarhet

Hoppar in och lånar tråden, hoppas det är okej :D

Där jag köper min kornkross så är bäst före datumet enligt leverantören 3 månader efter att det krossas. (står tryckt på säcken)
Hur kan det komma sig?
 
Sv: kornkross -hållbarhet

De anser väl att det håller sig så länge?

Jag förvarade mitt korn i en plasttunna, tätt och hade det utan problem en månad.
 
Sv: kornkross -hållbarhet

Ja.. För mig tar det ca 1 månad oxå att förbruka, och förvarara det också i plasttunna och det luktar inte annorlunda eller så heller.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Vi vet ju att hållbarheten på en öppen hösilagebal bara är några dagar i sommarvärme. Det finns studier gjorda på ompressning av stora...
Svar
7
· Visningar
856
Senast: Lejd
·
Hästvård Hej! Vi har nu mellan 7 och 17 minusgrader. Hästarna har tillgång till isfritt vatten ute, fodras fyra ggr om dagen med grovfoder och...
Svar
14
· Visningar
1 569
Senast: Efwa
·
Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 182
Senast: Shixle
·
Foder & Strö Jag hamnade i en INTÄRNÄTT-diskussion på en annan (amerikansk) sajt om faran med att ge hästar hela äpplen och morötter! Tydligen kan...
2
Svar
33
· Visningar
3 142
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp