F
Falk
Hur påverkas tölten av körning????...Lättare rockard och bara motions pass, alltså ingen hårdträning....Jag kör bara i skritt och trav
Tacksam för svar
Tacksam för svar
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Inte direkt kanske, men indirekt. Hästens förutsättningar förbättras ju om den stärks.Men om hela hästen stärks så utvecklas ju gångarterna
Att gå tillbaka ett steg eller två är ju alltid bra. Men bakåt beyder inte alltid till trav.Sen ser jag faktiskt inga fördelar med att älta tölt om tölten inte fungerar utan går då hellre tillbaka ett steg eller två till skritt och travarbete
Det var precis det jag menade om hela hästen stärks så borde det ju inte vara någon nackdel för tölten....Varför skulle tölten motarbetas av körning??Hästens förutsättningar förbättras ju om den stärks.
Hästen blir framtung när den drar, då den utvecklar påskjut i stället för bärkraft. Den utvecklar påskjut även med en mycket lätt vagn. Och med en tyngre vagn kan den bli enormt framtung.Varför skulle tölten motarbetas av körning??