körning med shettis?

*tove*

Trådstartare
Det är så att jag kör en liten shettis emellanåt. Inget vidare seriöst, utan bara som "hobbykörning" ute. Men nu funderar jag på att göra lite seriösare av det hela.

Jag har ingen vidare koll på hur man tävlar i körning, men kolla in en annan tråd så jag har lite koll på grenarna. jag känner att jag är mest intresserad av dressyren. Så jag undrar nu..

Finns det någon man kan träna för i mitt område? Jag bor utanför Falköping.

Räcker det med en rockard och en bröstsele? Eller ska man helst använda nån annan sorts vagn?

Finns de nån åldersgräns?

tacksam för svar /en kör-amatör ;)

Sv: körning med shettis?

Det finns ingen åldersgräns, man kan vara hur gammal och hur ung som helst. En vagn med svängel och en sele med lös brösta och draglinor + baksele är ju att föredra. Det finns säkert någon i närheten som du kan träna för, jag har för mig att det finns en lista med olika tränare på www.kuskringen.se

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
599
Senast: Mli
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
978
Senast: Cattis_E
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
752
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 004

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat

Omröstningar