Körbett i strl. 9,5

S

Shettis_tjej

Finns det någon som vet vart man kan få tag på små körbett, i storlek 9,5... Postkandar eller en annan typ av körbett. Känns som om jag har letat överallt, men har inte fått tag på ngt... :(

Sv: Körbett i strl. 9,5

Tar jag inte helt fel så tror jag att Shires har dem - dem har iallafall många olika typer av bett till dem minsta hästarna - återförsäljare till Shires www.oxhorsestore.com
Och så finns det säkert fler som är det, men kan inte adresserna i huvudet.

en liten "varning" eller tanke på när man köper körbett typ postkandar till shetland. ofta så har de breda huvuden så skänklarna på bettet klämmer på sidorna. antingen får man böja ut skänklarna så de pekar lite utåt eller köpa en strl större. fick lov att köpa strl 11,5 på min shettis (ja han är himla tjockskallad :) ) sedan lägga dit bettskivor så mundelen passade bättre.

Okej, tack för tipset... Min lilla shettis är ju då väldigt liten, med ett litet huvud :o) så vi får se hur det går med det där :rofl:

joo min har också litet huvud .. men ack så brett! man blir lite lurad av deras små huvuden, men enligt rastandarden så ska de ha små och breda (trekantiga) huvuden.

Liknande trådar

Utrustning Jag tänker främst på frambens senskydd, 'reflexgula" med reflexer. Finns sådana övh i strl Shettis? Har letat och letat men hittar...
Svar
3
· Visningar
224
Senast: WildHorse
·
Hemmet Kort intro: Min frys är full. Jag vet att jag behöver extra frysmöjligheter över julen. (Nej, min ordinarie frys kommer inte att tömmas...
2
Svar
23
· Visningar
1 242
Senast: NilHe
·
Katthälsa Nu när vi (äntligen) har flyttat till skogen har katten fått börja vara ute. Troligen kommer hon med tiden upptäcka det här med jakt...
Svar
6
· Visningar
742
Senast: MiniLi
·
Utrustning Tyvärr har min 13-åriga dotter ärvt sin mammas kroppsform, vilket innebär att vi har små fötter (36-37) korta ben men breda vader...
Svar
6
· Visningar
600
Senast: Zpunk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Burkmat
  • Kan det verkligen stämma?

Hund, Katt, Andra Djur