BulletForMyValentine
Trådstartare
Har ni med handhäst när ni kör? Hur gör ni med handhästen när ni spänner för/ ifrån och under tiden ni kör? Vad för grimma och rep använder ni?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Var det inte nån här på buke som hade bundit fast sin hund i vagnen,sen hade snöret/kopplet åkt in i hjulet,och då vart hästen rädd och började skena,med hunden efter som då satt stenhårt fast iom att snöret/kopplet hade snurrat runt i hjulet,så det slutade väll med att han ströps ihjäl? Och andra större otäckheter som man kan tänka sig när halsbandet blir tightare och tightare runt halsen.... Var ingen vacker syn som mötte ägaren när hon väll hittade på dom...
Sånna saker ger mig nojan att binda fast nått levande i en annan häst... Hualigen!
Kom ihåg att hundar inte överhuvudtaget inte ska med ut på rid eller körturer om man inte kan ha dom lösa i trafiken, vid möte med annat folk och alla typer av andra djur. Blir helt förskräckt när jag ser folk som binder fast hunden i vagnen, hunden är så lätt så kopplet går aldrig av vid en skentur (skulle aldrig heller binda fast hunden i bilens dragkrok). Har nästan alltid med mig min hund när jag rider eller kör, men många hästägare har inte tiden och engagemanget för att träna stallhunden till det.