Köra in Indra

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi red först rundan och tog fram sulkyn sedan. Indra tycker allt är läskigt i början så det blev att gå runt o lukta och kliva över skaklarna. Sedan ledde dottern Indra och jag gick med vagnen bakom. Först långt ifrån och sedan närmare och närmare. När hon gått emellan skalmarna rakt fram en bit avbröt. Vi. Fram till stalldörrarna där tinker tittade ut och tränade på att ta skalmarna över ryggen och ner. Det var jätteläskigt. Fick börja om med att lukta och gå runt då hon skulle flytta sig i sidled så skalmarna inte gick att föra över henne. Testade igen efter lukt rundan och då gick det bra. Det går riktigt se hur hon tänker och det är bäst att hon får tänka i lugn och ro så hon är med. Sådan har hon varit sedan hon föddes, tänk att det ändå aldrig går ur. Vi har lärt henne allt och hon måste alltid få sin tid för att tänka. Lilla gumman.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 557
Senast: Calmiche
·
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 524
Senast: Pratsch
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 011
Senast: kma
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 956
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama