Köra bebis till klinik -Tips!

Sidekick

Trådstartare
Japp, nu ska lillkillen åka in till klinik om några dagar och jag har redan börjat fundera på resan.

Mitt förnuft säger mig att han är såpass gammal (9 månader) att jag kan ställa och binda honom precis som vilken häst som helst. Men då kommer ju tanken OM han börjar slänga sig för att han sitter fast?
Han står snällt på stallgången i dubbla linor, och har aldrig gjort mer än att backa eller gå fram tills det tar stopp och konstaterat faktum.

Dessutom har han ju rest från Usa för ett tag sen, och då har han ju suttit fast på samma sätt på både flygplan, hästbuss och hästbil.

Borde jag vara orolig, eller har ni något annat tips på hur jag ska göra?
Jag är fruktansvärt anti sådana transportgrimskaft som är elastiska, men det vore kanske en idé. Om han inte drar ännu mer för att de ger efter dvs..
Om han nu ens drar öht.

Hur har ni gjort när ni kört småttingar utan mamma?

Sv: Köra bebis till klinik -Tips!

Jag fick köra min då 9 mån till klinik, detta två veckor efter att jag delat på henne och mamman. Beslutade mig dock för att åka med henne själv. Vi hade precis börjat att lastträna två dgr tidigare. Van vid att stå uppbunden var hon så efter en del velande bestämde jag mig för att köra henne som vanligt. Jag la dock halmbalar framför bommen, upp till bomhöjd, utifallomatt hon skulle få för sig att hoppa, trots relativt korta grimskaft, jag band även upp i två grimskaft, ett från varje sida.

Men vad hade jag att oroa mig för? Hon stod som om hon aldrig gjort annat, gick rakt in, väntade med att backa ut tills jag sa till och gick rakt in när vi skulle åka hem också. Så kör du som vanligt och oroa dig inte, din verkar ju vara betydligt mer världsvan än min var då. :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka