Seabaz
Trådstartare
Idag fick jag tillträde till min nya lägenhet och glad i hågen åker jag dit och inser att alla ytskikt behöver göras nåt åt!
Jag kanske är efter, jag kanske är 90-tal.. MEN
Sovrummet har jag klart i mitt huvud:
Vit liggande panel på "långsidorna" och målat grå-blått på kortsidorna!
Har kollat på priser för material och det borde hamna på under 7000kr.
Klädkammaren är också klar i huvudet tror jag, den ska ju inredas med hyllor och grejor men jag vill ha lite sjyssta väggar bakom ändå.
Den är 2 meter "djup" och 155cm bred. Det kommer bli tapet på långsidorna, antagligen med motiv liknande liggande panel och kortsidan kommer få en "fondvägg" med naturstenmotiv-tapet.
Borde klara mig på 2000kr för materialet.
Vardagsrummet är mest spännande. Det kommer bli vita väggar med en fondvägg bakom där teven ska stå. Fondväggen har jag en önskan om att sätta upp ljust väggtegel. Det är här det kommer dra iväg känner jag... Bara teglet för den väggen kommer gå på nästan 15 000kr?
ÄR DET VÄRT DET?
Jag har ju enbart sett bilder på internet. Är lite rädd att få pizzeria-känsla men teglet ska ju vara naturvitt så förhoppningsvis inte...? Men är det någon som har erfarenhet?
Köket kommer jag nog renovera så småningom men inte just nu. Det är gammalt men uppfräshat!
Hallen kommer vitmålas och nya lister ska upp i hela lägenheten......
Jag ska ta före och efterbilder! Glömde fota när jag var där idag
Jag kanske är efter, jag kanske är 90-tal.. MEN
Sovrummet har jag klart i mitt huvud:
Vit liggande panel på "långsidorna" och målat grå-blått på kortsidorna!
Har kollat på priser för material och det borde hamna på under 7000kr.
Klädkammaren är också klar i huvudet tror jag, den ska ju inredas med hyllor och grejor men jag vill ha lite sjyssta väggar bakom ändå.
Den är 2 meter "djup" och 155cm bred. Det kommer bli tapet på långsidorna, antagligen med motiv liknande liggande panel och kortsidan kommer få en "fondvägg" med naturstenmotiv-tapet.
Borde klara mig på 2000kr för materialet.
Vardagsrummet är mest spännande. Det kommer bli vita väggar med en fondvägg bakom där teven ska stå. Fondväggen har jag en önskan om att sätta upp ljust väggtegel. Det är här det kommer dra iväg känner jag... Bara teglet för den väggen kommer gå på nästan 15 000kr?
ÄR DET VÄRT DET?
Jag har ju enbart sett bilder på internet. Är lite rädd att få pizzeria-känsla men teglet ska ju vara naturvitt så förhoppningsvis inte...? Men är det någon som har erfarenhet?
Köket kommer jag nog renovera så småningom men inte just nu. Det är gammalt men uppfräshat!
Hallen kommer vitmålas och nya lister ska upp i hela lägenheten......
Jag ska ta före och efterbilder! Glömde fota när jag var där idag