cactuspower
Trådstartare
Jaha, så idag åkte jag och hämtade en hoppsadel till hästen. Den verkande lovande och när vi provade den så verkade den lagom svängd åt henne men den var för vid. Nu står jag i valet i kvalet om jag ska behålla sadeln som jag får ha på öppet köp en vecka eller om jag ska lämna tillbaka den. Sadeln ifråga är en Zaldi Alba, den verkar himla trevlig men alltså för vid för hästen, dock upplevde jag den som klart mycket bättre med min tjocka fårskinnspad under. Har hittills dock bara provat den på gången och ännu inte suttit upp i den, tänkte jag skulle göra det i morgon. Men saken är den att det är en trevlig sadel, jag köpte den för 4000:- inkl. stigbyglar och stigläder och det upplever jag som ett rätt bra pris, har dock inte hittat varken spec. många nya eller beg. sadlar att jämföra med, har sett några beg. för ca 5000:- - 6000:- på annons och jag hittade prisuppgift på en ny sadel hos Sandris och nypriset var drygt 9200:-
där. Så jag vet inte riktigt hur jag ska göra, om jag ska ha kvar sadeln trots att den är för vid (verkar dock ok när man "paddar upp den" även fast det inte känns helt optimalt) men å andra sidan har hon inte så mycket muksler just nu, men det går ju inte direkt på två veckor och så är musklerna där :smirk: . Hur skulle ni ha gjort?
Jag tror dock, att om jag behåller sadeln så kommer jag åtminstone inte gå back vid ev. vidare försäljning.
där. Så jag vet inte riktigt hur jag ska göra, om jag ska ha kvar sadeln trots att den är för vid (verkar dock ok när man "paddar upp den" även fast det inte känns helt optimalt) men å andra sidan har hon inte så mycket muksler just nu, men det går ju inte direkt på två veckor och så är musklerna där :smirk: . Hur skulle ni ha gjort?
Jag tror dock, att om jag behåller sadeln så kommer jag åtminstone inte gå back vid ev. vidare försäljning.